första advent med sjukstuga

Febertermometern är ständigt aktuell på Brunnsviksgatan. Förkylningarna avlöser varandra på trollunge 1 och 2.
Just nu är det minsta trollunge som är genomförkyld med hosta. Vilket bidrar till noll sömn och ett sviktande humör hos samtliga familjemedlemmar. 

Men! Det finns ljuspunkter också! Det är ju förstå advent! 
Frank och jag kanske ska bygga hos ett litet pepparkakshus senare idag. 


 Sen sist har vi firat halloween: 
Liten zombiälva 


Värdparet

Ett läskigt skelett som heter Frank

Victors utstyrsel var läskigast tror jag. Han hade en heldräkt med täckt ansikte och farmors pappa Eriks stormhatt. 

 
Praktiskt nog gick det bra att dricka genom den 👍🏻

Emma och jag 

Sen var det ett litet piratskelett, en batgirl och en pestläkare som inte fastnade på bild hos mig. 

Vi har även firat lite födelsedagar i oktober. Mormor, morfar och Påhla har fyllt år och firats hemma hos mamma och Påhla. 

Mormor och Eddi ♥️

Bästisar! ♥️ (när dom inte slåss om samma leksak )

VI har hälsat på pappa på jobbet! 
Brandbilar i all ära men..

Det är bandyhallen som är bäst! 


Ediths hår har växt till en härlig hockeyfrippa, men det är långt nog att göra två små tofsar 👧👏

Syskonkärlek (ibland iaf..) 

Gör likadant som mamma ♥️

Eddi har fått näsblod för första gången. Ett under egentligen att hon inte fått det tidigare, i den takten som hon drar fram! 

Edith har lärt sig gå halv elljusspåret. Hon älskar det! Går dock inte alltid åt rätt håll... 


Dom har blivit stora ♥️♥️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0