6 dygn i Tylösand

Hemma efter en väldigt skön semester i Halmstad!
Sol, bad, glass, busiga barn, shopping och ett fantastiskt strandhus. Det blir nästan inte bättre! Victors sista semestervecka bjöd på helt fantastiskt väder, så till och med jag har badat i havet!
I måndags förmiddag regnade det så då tog vi en sväng till Gekås. Resten av veckan har bjudit på strålande solsken!

Sagostund

Kusinerna bus i matchande badbrallor ♥️

Utsikten från Victors och mitt sovrum. Inte så tokigt att vare sig vakna eller somna till.

Bassängbad på tomten

Havsbad med pappa (och faktiskt även mamma!!)

Här får Victor en ansiktskur av storasyster (på dom små partier som inte täcks av skägg!)

En liten sommarpojke inne i Halmstad
Mor och son redo för middag på Flamingo

Kvällsmys hos morbror ♥️

Krabbfiske!

Sammanfattningsvis så har det varit en fantastisk vecka! När vi bokade huset i februari så var det svårt att föreställa sig en vecka med sol, bad och värmebölja i slutet av juni. Jag såg snarare snålblåst, regn och barn som kröp på väggarna! 😂 Men ibland ska man ha lite flyt med vädergudarna 🌞

Vi kom hem igår vid lunch och vände då i dörren. Kombinationen värmebölja och renoveringskrigzon gjorde att vi flydde upp till stugan och sjön.
Idag har vi packat upp, tvättat och firat Theodor. Han har på något lustigt sätt hunnit bli 15 år! Och dessutom konfirmerats idag.
När vi var där så fastnade två små uppklädda sysslingar på bild 😍

Imorgon är det jobb igen. Jag har två veckor kvar innan det är semester följt av föräldraledighet. Förhoppningsvis så kommer köket att göra lite framsteg i veckan och det ser vi fram emot! 🙌😊

Midsommar och renoveringskaos

Imorgon flyr vi äntligen kaoset och åker på semester. I februari bokade vi ett hus i Tylösand tillsammans med Emma, Fredrik och Fabian. Imorgon är det dags och Victor har då sin sista semestervecka och börjar jobba igen vecka 27. Sommaren går fort när man har junisemester 😉

Här hemma ser det ut som kriget. Och samtidigt är det ändå något slags organiserat kaos.
Så här såg det ut härom morgonen när min favoritkille önskade pannkakor till frukost. Allt går om man vill, vissa saker kräver bara lite mer tålamod!

I köket har vi (okej, mest Victor..) rivit, satt gips och renoveringstapet, målat tak och väggar. När vi är borta så är snickaren här och jobbar vidare! Så förhoppningsvis har vi kommit en bra bit på väg när vi kommer hem nästa helg.

Midsommarafton startade vi med målning och diverse annat fix här hemma. På eftermiddagen så åkte vi till Ekeby och firade tillsammans med Korre, Nanne, Esther, Anders, Malin, Harry och lilla farmor.
En väldigt mysig midsommarafton!

Min sommarkille ♥️

Midsommartårta

En bedårande liten Esther! ♥️

I säng klockan 02.00, pyret tog ändå sovmorgon till 06.30, vilket vi tackar för 🙏
Sen drog dagen igång med mer målning, snickarbesök, melodikryss i Götevi, lunch i Boxholm, packning, och sista fix/städ med köket.
Nu är det läggdags och imorgon är det äntligen semester 😍

3 veckor

3 veckor utan våran fyrbenta vän. Så tomt och konstigt. Han är så otroligt saknad här hemma. ❤

Torsdagen innan Clint dog var vi ute på årets båtpremiär.
Frank och farfar körde båten och vi andra njöt av känslan att det snart är sommar på riktigt.

Då var han med såklart, sista kortet på honom i min telefon

Det är just det som känns konstigast. Att han ena dagen var pigg och var med oss, precis som vanligt. Och sen borta. Älskade gamla gubbe, vi saknar dig så mycket.

Han hade dock inte gillat att vara hemma just nu. Det är kaos! Vi är mitt uppe i en köksrenovering och det kräver en hel del tålamod och ångesthantering, minst sagt!
Vår tvättstuga är numera kök.

I vårt vardagsrum står ett kylskåp och en serveringsvagn med porslin.
I vardagsrummet i källaren står ett helt nytt, färdigmonterat kök. Det har varit Victors och mitt kvällsnöje senaste veckan. I går gjorde vi färdigt det sista med svärfars hjälp.
Nu river vi det gamla!

Hoppas att det blir bra ✊
Nu ska Frank och jag åka till Tornby en sväng och sen blir det nog en picknick i eftermiddag om vädret tillåter.
Imorgonbitti går Victor på semester och Frank är sista dagen på Björnen innan det är sommarlov 🌼🐞💦