Rackarns baciller!

Nu får jag ta och tagga till! Näsduk efter näsduk.. Halstabletter, värktabletter och te. Imorgon (!) så är det bröllopsdags och då SKA jag vara frisk som en nötkärna!

Brudparet har gjort en låtlista på Spotify som är öppen för gästerna så man redan nu kan lägga till sina favoritlåtar till festen! Supersmart! Så nu har jag bidragit med 10 riktiga Fialåtar som kommer göra så att gästerna slår klackarna i tälttaket! :D

1 timma kvar sen är det dags att hoppa i Volvon och åka hem till Kungsvägen!

Veckan rullar på

Nån rackarns förkylning har kommit på besök. Lite feber och ruskigt ont i halsen.
Jag kurerar med det bästa, vicks blå i honungsvatten, mammas huskur. Det känns bättre för stunden i alla fall. Det smakar i alla fall betydligt bättre än av Victors huskur skulle ha gjort. Han undrade om jag ville ha ett glas mjölk med vitlök i, som skulle få stå och "dra till sig lite". Jag tackade nej.

Innan jag började jobba idag var vi på Riva några kollegor på lite provätning av menyn som BK/Harrys/ Riva hade bjudit in stans hotellreceptionister till.

Kantarellsoppa, toast Skagen, bruschetta, hamburgare, oxkind och en fiskrätt. Jag provade allt utom fisken och det var väldigt gott.

Nu har jag precis fixat vår kaffemaskin vi har i lobbyn. När jag sätter min händiga sida så händer det grejer ;)

Drygt 3 timmar kvar till sängen, ett par panodil till så kör vi sista racet!

Möhippa!

Det hade vi för Mysan igår. Vi kidnappade henne klockan 10 och började då med champagnefrukost

My var inte helt nöjd med hur hon fick se ut.. :)

Vi började med en tur till Tranås och klättrade på klättervägg

My gör sig redo med instruktörens hjälp

Bruden imponerade och klättrade ända upp till toppen, 15 meter upp!

Vi var totalt 7 tjejer och alla klättrade utan höggravida Johanna.

Jag klättrade inte ända till toppen men ändå högt upp för att vara livrädd för höjder.

Kvällen fortsatte med sällskapsspel, grillning och en hel del dryck!

Nu laddar vi om inför nästa helg och bröllopet!!

Dom 25 åren är firade!

Tiden springer iväg, veckan är fullbokad!  Ikväll har vi varit och firat Korre. Jag gjorde en marängtårta efter beställning från jubilaren själv. Den smällde vi i oss, tillsammans kladdkaka och supergod mat! :)

Nu är det sovdags!

Multitaskning

Idag har jag hunnit med att äta fläsk och löksås hos farmor och farfar, pysslat ihop 8 meter vimpel, storstädat här hemma och STORbakat, nämligen 120 st frallor.
5 stora brytbröd med 24 frallor i varje är redo till My och Stefans bröllop. Hoppas dom blev goda!

Vad är då lämpligt att man gör när alla fem degsatserna är gjorda, jästa, utbakade och gräddade? Lägga sig i soffan? Ne men jag kände att en satts med blåbärsformar var på sin plats!

Har spenderat ca 5 timmar i köket idag! Älskart! Nu är jag ordentligt  bakboostad! :) men nu tar jag kväll!

Vimpel

8 meter klar, 8 meter återstår!
Men nu är det färdigpysslat för idag.

Imorgon börjar Victor jobba igen och jag ska till farmor på lunch!

Sov gott!

En bra start på veckan

Det får man ändå säga om den här måndagen! När jag vaknade imorse så snörade jag på mig mina löparskor och gav mig ut och sprang 1 mil!! Japp, halva målet är nått! En mil under 60 minuter är målet och imorse sprang jag 10,14 kilometer på 65 minuter.

Snart så! Men nästa gång tar jag en annan runda, 3 varv i elljusspåret var lite tradigt.

Nu håller jag för fullt på med en liten, eller ganske så lång, vimpel till My och Stefans bröllopsmiddag. Blir den bra så är det tänkt att den ska hänga i tälttaket.

Klippa klippa klippa..

Här hemma är vi tre som slåss om plattan ;)

Nehe, dags att fortsätta klippa!

17 augusti

Idag är det ingen vanlig dag för det är Korres 25-årsdag!! HURRA HURRA HURRA!

Idag har vi styr med lite av varje. Igår fiskade vi kräftor så dom har vi varit och lämnat hos mamma och Påhl idag. Förra året kokade vi själva men det är ganska mycket bestyr med det så vi lämnar gladeligen bort dom!
Mamma skickade den här bilden förut

Påhla kan sitt kräftkokeri! Ser riktigt smarrigt ut.

Annars idag har jag knäckt 17 öl

Jajamän! Det är vad jag kallar söndag!
Skämt o sido så har jag hällt ut 17 öl som har hunnit gå ut! Vi måste dricka i snabbare takt helt enkelt! :)

Nu ikväll när jag hade gjort mina SI-ledsövningar kom min PT och la sig i och tyckte att vi skulle göra sit-ups också. Så nu har vi varvat magträning med tv-spelande. Nya Rayman är dagens investering!

Det var den söndagen! Godnatt!

Grillmiddag hos mamma och Påhl

Hela familjen var samlad hemma hos mamma och Påhl idag. Jag, Victor, Martin, Jossan och Linus.

Massor med god mat, bland annat älgbiffar som var hur goda som helst!

Till efterrätt fick vi grillad banan med dumle och marshmallows! Gudomligt!

Min fina mamma med efterrätten i högsta hugg

Mumsfillibubblan!

Squat day!

Benpass på gymmet-check!
Kaffe med fina farmor- check!
Skogspromenad med Clintan- check!

Nyvaken men peppad!

Nu blir det strax en kopp kaffe med Karina, husvisning och till sist 18-årskalas.

Happiness in a Box

Åkte en sväng till Linköping och dessa kornblå mockapumps från Scorett har gjort denna gråa tisdag mycket ljusare!

Köpte även ett par nya svarta jeans i nya favoritmodellen Crocker Hit Low

Ska det bli en löprunda ikväll mån tro? Det har kommit några rejäla skurar här nu på eftermiddagen så luften borde vara bra. Lika bra att passa på att springa ikväll för imorgon blir det benpass på gymmet ovh efter det är ju träningsvärken ett faktum!

Denise Rudberg

Jag har sagt det förr men jag säger det igen, jag älskar Denise Rudberg! Har precis läst 100 sidor i hennes nya bok och jag är fast!
Victor är iväg och kollar på fotboll och pyret och jag har krypit ner i soffan och myser. Han är helt slut efter ett dygn uppe i stugan tillsammans med sin mopstjej Signe.

Härlig söndag! Nu ska jag läsa hundra sidor till!

Söndagmorgon

Verkligen dags att gå upp. Jag har varit som ett vandrande lik dom senaste dagarna. Trött, hängig och ont i kroppen. Fruktansvärt irriterande!
Vi hade en mycket trevlig dag på Liseberg igår! Jag åkte till och med en ny karusell! Hang hai tror den hette.
Men på eftermiddagen började de att regna och inte så lite heller! Mina tår var som vita russin när vi kom tillbaka till bilen.
Här kommer lite bilder från spelhallen
Grabbarna grus kör rally

Korre åker slalom, med bravur!

Jag och Emma skulle rida men Emmas häst åt bara upp pengarna. Men min galloperande iallafall!

Full fart framåt!

Nu ska vi åka till stugan och hämta prinsen. Sen ska vi stanna i Götevi hos farmor och farfar.

Liseberg

Nu är vi framme! Hela gänget står i kön till Helix utom jag, jag står i kön till Herr Berg's Goa Grejer!

Men åkband har jag iallafall!

Påvägen ner till Göteborg roade vi oss med Melodikrysset, vi missade första och sista tio minuterna men jag tycker vi lyckades riktigt bra ändå!

Må Gud vara med dom där uppe, jag ska nog ta mig en mjukglass så länge! :)

Familjekväll i soffan

Imorgonbitti ska vi ta Volvon och återigen styra mot västkusten. Denna gång till Göteborg och Liseberg. Så ikväll ligger vi hemma i soffan hela familjen. Victor spelar tv-spel, jag surfar (läs beställer kläder) och Clintan..ja, va styr han med egentligen? Han är nog trött på Victors skjutande och har därför krypit in och gömt sig.

Två jackor kommer snart hem till mig :)

Mycket nöjd! Den sista nöp jag i inne på Vero Moda i Falkenberg och ville väldigt gärna ha den men 700:- tyckte jag var lite saftigt för en jacka som jag inte "behöver". Nu rear dom den på hemsidan! 1-0 till Fia!

Snart läggdags så att jag orkar upp imorgon. Jag var ingen morgonmänniska INNAN jag började jobba natt och jag är DEFINITIVT ingen morgonmänniska nu!

På hemmaplan

Nu är vi hemma igen och väskan är uppackad. Vi gjorde nytt rekord på Ullared idag. Vi gled in på Ge-Kås parkering 09.40 och åkte där ifrån strax innan 11.00 :) vi brukar vara snabba, Victor och jag, men idag blev det som sagt en rekordrunda!

Mia skickade just den här snygga bilden på våran mysiga stuga! Strike a pose! ;)

En del av krabbfångsten

Snygg strandkille

Snygg strandtjej

Hela gänget i Falkenberg

Världens lyckligaste tjej med världens  godaste glass! Smultronstället, släng er i väggen!!

Tack för sällskapet! Nästa år åker vi igen! ;)

Godnatt från Falkenberg

Nu kryper vi in i stugan för andra och sista natten här i Falkenberg. Imorgon blir det hemförd, med ett stopp på Ge-Kås.
Grillning, äventyrsgolf, shopping och krabbfiske har stått på dagens agenda. Jag har dessutom ätit världens godaste glass!
Mer bilder imorgon!
Hela gänget, minus fotografen Mia

Världens godaste glass, svartvinbärsvin med vildvuxna björnbär och dagens lunch på Gleens i Falkenberg.

En helkväll med mina pinglor!!

Efter en kväll på Dalgårdsgatan så somnar jag med ett leende på läpparna!
Ni är guld värda!!

Fina vänner, kräftor, snittar, vin, vin, vin och lite drinkar! Vad mer behövs?