Efterlängtad snö!

Ni kan ju gissa om 4-åringen här hemma är nöjd över vädret? Den efterlängtade snön är här! Förra året blev det ju nästan ingen snö alls. 
Så både igår och idag har vi varit ute och gått i skogen. Frank åker pulka i alla backar han hittar och däremellan blir han dragen i pulkan. En lyx han inte är van vid för han brukar få gå! Han har ju nästan aldrig åkt vagn utan ville tidigt knalla själv så det har han fått göra. 

Den lilla odågan roade sig med att kasta snö på sin mor som drog pulkan. 


Minstingen Johansson åkte glatt i sin nya vagn 😍

I ca 7 veckor har jag ätit mjölkproteinfri kost. I ca 5 veckor har jag ätit mjölkprotein- och äggfri kost. Dom misstänker ju att Edith är allergisk mot komjölk och ägg. 
Lägg sen till att hon får ont imagen om jag äter lök, vitlök, kål och böner. Plus att jag själv inte tål nötter. Det är inte helt lätt att planera min mat just nu. 
Veganmat funkar MEN den består ju ofta av böner,kål och starka kryddor, vilket inte blir så bra. Jag ser fram emot att den här amningsperioden är över snart.. 

Men häromdagen gjorde jag och Frank den här veganska päronkakan. Den blev god 👍 

Allt för lillskruttans skull! Hon har börjat äta lite själv nu också. Det blir mest grönsaker och frukt men vi har även hittat en ris-baserad gröt som hon tål. Den smaskar hon gladeligen i sig! 

Nu väntar vi på Victor som är och hämtar mat. Jag bokstavligen drömmer om pizzor men det är ju bara att glömma när man inte kan äta ost. Så det får bli en McVegan utan lök. Det går det också 😊 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0