Lugnet efter stormen

Sådär, då är födelsedagar och påsk avklarat. Vi har lite firande kvar dock då vi har fått sprida ut det med lite mindre kalas för Frank. 
Det här är hans andra födelsedag som vi har fått Covid-anpassa. Vi får verkligen hoppas att hans 6-årsdag kan få firas under lite mer normala former! 

Igår var Franks farmor, farfar och faster med familj här och firade. I första hand firade vi givetvis  Frank  men vi firade även påsk och även Victor och jag blev firade. Det som kan firas ska firas! 🍾🥳 

Det blev påskbord, presenter, äggjakt och tårta! 
Jag har gjort en liten tradition i att göra Franks födelsedagstårta (Eller tårtor!) och i år var inget undantag. I år blev det dock bara en. Resterande av kalas får hålla tillgodo med lite mindre bakelser tror jag. Det blir ju så mycket tårta över!! 
Men här är i alla fall årets tårta: 
Godispinatatårta! 


Frank har varit med och hjälp till i år! Han har varit med och gjort samt valt färg på bottnarna. 
Hans syster var också med på ett hörn. Om hon hjälpte till eller inte låter jag vara osagt.. 🤦🏼‍♀️


Mina små kockar! Edith har fått ärva Clints förkläde och kockmössa. Clint var aldrig riktigt förtjust i den där mössan.. konstigt nog 🤔.

Det bjöds även på kakmonster

På tal om monster så frågade jag Frank om han ville att vi skulle göra några placeringskort. "Ja, dom ska se ut som monster!" blev svaret.. 
Så Victor och jag satt i lördagskväll och knåpade ihop lite monster. Vad gör man inte för sina älskade ungar? 



Den nyblivna 5-åringen!! 


Victor och jag fick fina blommor och presentkort på Bauhaus som ska användas här framöver 👏.

Idag har vi inte gjort så många knop. Imorgon jobbar Victor igen efter att ha varit ledig hela påsken! 😯 

Avslutar med ett kort på mina två påskungar! 
♥️♥️♥️




Kommentarer
Postat av: Korre

Gullungar! 😍

2021-04-05 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0