Våran älskade plutt

23.14 och jag har jour. Mammajour. Precis när jag hade somnat vaknade jag av att Frank grät. Victor gick in till hans rum och hämtade honom, och det för vi ju nästan varje natt, så inget lustigt med det. Förutom att Frank knappt kunde andas. Han hostar, väser och klöks. Han har feber och yrar. När han andas så väser han så högt att man tror att lungorna på väg upp. 
Han har ju varit sjuk förr. Många många gånger med feber över 40 grader. Nu har han bara 38,7 men det är något... jag vet inte vad men det känns annorlunda och lite läskigt. Så jag är vaken. Vi jobbar båda två imorgon men Frank och jag kommer nog få vara hemma.
Lite trist med tanke på att han bara har nio dagar kvar på sitt dagis innan han byter. Och han skulle visa upp sin nya snygga frisyr imorgon.  " Mamma, tänk om fröken inte vet vem det är!" ♥️ 
En sista bild på svallet idag.. 

Sen kom pappas rakapparat fram, och jag finlirade med saxen.


Skönt med en sommarfrisyr. Han är heeeeeeelt bedårande i sina lockar men luggen växer i ögonen, lockarna trasslar ihop och måste kammas och det är varmt. 
Han blev stor, väldigt stor! 💙 

Victor var på svensexa igår och medan han tog sovmorgon i morse så var Frank och jag på sopstationen och sen pantade vi burkar. 
Jag hade sagt innan till Frank att när man pantar brukar så får man pengar att köpa glass för. När vi sedan fick pantkvittot och jag förklarade att nu kan vi gå och köpa glass för den lappen - då vänder sig Frank om till pantmaskinen och säger lite försynt " tack så mycket" 😍 


Igår var vi som vanligt hos farmor och farfar och löste kryss. Där fick vi även träffa tre generationer Nilsson-brudar. Dock var det bara två av dem som fastnade på bild. 🧡

Mmm.. Vi får se om jag kan sova något inatt, eller om jag sitter här och sneglar vakande över min varma, yrslande, väsande son. 


Frank september -16, 5 månader gammal och första gången han var riktigt sjuk med nästan 40 graders feber. Älskade lilla sork.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0