Midsommar 2019

Midsommar 2019 är avklarat! Vi har haft en riktigt mysig midsommarhelg. Midsommarlunch hos farmor och farfar, en kväll hemma med vänner, en midsommardag med fika i Maden och en mysig kväll hos Emma och Fredrik och till sist en bättre söndag med lunch på Ombergs golfrestaurang. 
Veckan fram till midsommar var Frank riktigt risig med hög feber och krupphosta. Han och jag har varit hemma även idag men imorgon satsar vi på dagis. Fem dagar har han kvar på sitt dagis innan det är sommarlov och sedan ny inskolning på Måndalens förskola i slutet på augusti. 

Midsommarbilder m.m 

Såhär har det sett ut hemma i veckan. Den nyklippt herren har legat i soffan nästan hela dagarna. I det gula favoritlakarnet som jag hade hos mormor och morfar när jag var liten Så gammalt, nött och underbart skönt!

Eller i nån av sina kojor som är det bästa just nu att göra! 


Midsommardukning 
7 sorters blommor i dukningen, en sort till varje gäst.





Redo för gästernas ankomst och fördrink


Årets bubbeldrink, sockervadd och Cava 

Blommigt värre blev det i år! 

Den obligatoriska jordgubbstårta! 

Under kvällen tog inga kort alls! Så kan det gå! Men trevligt var det 😊 

Midsommardagen, Frank som fortfarande var ganska hängig ville inte vara med på bild med mamma. 


Igår när lillsorken  hade lite nya krafter så målade vi hans små möbler. Han fick dessa när han fyllde 1 år av mormor och morfar och tanken var att jag skulle målat dem direkt men det har inte riktigt hunnit bli av. Men nu så! Och eftersom 1-åringen har hunnit bli en 3- åring så fick jag ju givetvis experthjälp 👍☺


Idag har vi varit hemma som sagt. Vi åkte och fikade hos mormor och morfar på förmiddagen och där fick jag med mig två underbara pioner av mormor som nu står här hemma och luktar gott! 


Nu ska jag bära upp den här killen till sängen och hoppas på en kruppfri natt och att han är pigg nog att åka till avdelning gul imorgon 💛





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0