Korta veckor med röda dagar

Man kan nästa vänja sig vid det här. Åtta dagars semester, börja med en ledig röd dag, jobba en dag och sen ta helg. För att sedan veckan efter jobba två och en halv dag för att sedan vara ledig igen 😄 Det var de berömda "kortveckorna" som jag saknade mest när jag jobbade på hotellet. Där rullade schemat på året runt, utan undantag. Jobba sju, ledig sju, jobba sju, ledig sju.... 
Dessvärre har jag ju lite för mycket att göra på nuvarande jobbet, så det blir nog närmare 40 timmar den här vecka ändå. Men med en ledig torsdag till följd av en lååååång fredag. 

Idag var Franks första dagen på dagis efter två veckors ledighet. Han var lite ledsen i morse men blev snabbt på bättre humör när han kom ihåg att dem skulle ha en lite matsäck med sig i en ryggsäck och gå på utflykt idag! En liten men väldigt uppskattad grej hos unge herr Johansson ♥️ som han har pratat om sitt äpple och risi frutti ikväll! 

Victor har varit sjuk i helgen och i söndagsmorse gick Frank och jag upp tidigt ( och jag menar tidigt, ungen vaknade 03.54!!🤯) 
Frank ville pigga upp sin pappa med att baka en tårta tills han vaknade! ( jag ville inte riktigt grusa hans fina idé med att poängtera att hans pappa inte äter tårta..  Det är ju ändå tanken som räknas! ) 

Tada! Frank har pyntat fint med strössel och marsipandjur. 



Sjuklingen hade iaf sällskap i soffan i helgen.. 

Trogen som en hund..

Jag gav mig ut på en lite löprunda fredags, första sen förra sommaren! Detta resulterade i en blånagel som gör så satans ont att när jag skulle ge mig ut på årets andra runda, i söndags, så började jag plocka blommor istället. Det blev ingen vidare tid på den rundan, om vi säger så..

Men fint hemma! 


Jaha, tisdag kväll och vi laddare för lite helg igen då, typ? 
Det blir ju lite mer jobb den här helgen som sagt men vi har även klämt in en teater med babblarna ( japp, riktigt lördagnöje!) Och en träff med kompisar. 
Sen får vi börja nedräkningen till midsommar! Som sagt, älskade "kortveckor" 😎







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0