Sömngångare

"Det växer bort" "Gå i sömnen, det gör bara barn! " Visst, och så JAG då.. I drygt tio år har jag gått i sömnen. Gjort dom mest bisarra sakerna som att: 
- plocka ur diskmaskinen ( med smutsig disk) 
- väcka min före detta svärmor för att prata hemlisar 
- blivit utlåst från en färjehytt och ett hotellrum 
- varit på väg ut ur lägenheten mitt i natten, iförd pyjamas och kängor, för att polisen ska vräka mig 
- letat efter barn och hundar som är borta/är i fara ( händer minst en gång i veckan.. ) 
- skrikit rakt ut på ett hotellrum i Göteborg och väckt mina medresenärer på grund av en "bomb"
- krupit runt på alla fyra, och tillslut gömt mig, på ett hotellrum i Tyskland
- hängt ut genom ett fönster på tredje våningen 
Det är ett litet axplock, vad som hänt senaste åren. 
Och nu har jag lyckats slå ett nytt rekord i klantighet, genom att i onsdagsnatt ramla och falla handlöst rätt ner i backen. Vi vet ju inte riktigt vad som har hänt men jag har nog inte tagit emot mig alls utan bara ramlat rätt ner i backen och tagit smällen med axeln och huvudet. 
Så en öm axel, en svullen  kind och troligtvis en lätt hjärnskakning.

Så kan det gå!
Ett snyggt blåögda har utvecklat också. 

Jag har varit hemma från jobbet torsdag och fredag för att vila. 
Vila utan att titta på tv, mobil, surfplatta.. Det blir trist efter ett tag men jag har ju fått ligga och finurla mycket 😊 
Men igår blev jag uppvaktad med en riktig alla hjärtans dag-middag! 

Jajjemän, spagetti med köttfärs och lite kärlek på det 😉 

Idag har Frank varit hos mamma och Påhl när jag har legat på soffan. Där är Frank i sitt esse och Påhl är hans stora idol. Här får man leka med allt, till och med i pelletsen! 


Nu har jag haft lite skärmtid här så nu är det bäst jag släcker ner så att min omskakde hjärna får vila lite. För vem vet, det kanske väntar nya utmaningar inatt! 😂 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0