Hon har vaknat till liv!

Semestern tog över! Vilket resulterade i det största hålet någonsin under den här bloggens 7 år! 
Men mina vänner har påpekat att dom inte är helt nöjda över tystnaden eftersom jag varken har Facebook eller instagram så blir det väldigt tyst från Fia. 
Och mamma, vi får inte glömma mamma som har tjatat om att det är tyst här på bloggen! 

Mycket har hänt sen sist! Då var jag redo att gå på en regning semester och REGNING blev den!! 😄 Men det gjorde inte så mycket. Vi njöt av att vara hemma i huset. 

Jag passade  på att ge köket en liten uppdatering genom att måla luckor och dekorer från furugult till vitt! 

Före:


Efter:






Mycket nöjd över min insats som tog ca en vecka och kostade 700:

Annars har vi mest pysslat i trädgården och njutit av att vara lediga! 
Det här med trädgårdsarbete låg helt klart på min lott sa Victor när vi köpte huset. Hans största önskan var en asfalterad trädgård! 
Men han har gått och blivit en liten hustomte och är den som helt klart har fixat mest i trädgården! 

Vi gjorde en liten semestertripp till Skåne. Hälsade på Rasmus i Trelleborg, turistade i Ystad och shoppade i Lund. 
Vi bodde på Elite Ideon i Lund. En 174 meter hög byggnad där vi bodde på 17:e av 19 våningar! 
Utsikten gick inte av för hackor!

Kräftfiske har vi hunnit med också! Det  är femte året i rad som Victor och jag fiskar kräftor ihop och jag tror att det är första gången vi slapp spöregn! 



Påtal om kräftor så har det varit ett par kräftskivor också! 
Den första hos Mia och Oscar där Mia hade gjort egna kräfthattar!! Alltså, så himla snygga, du slutar aldrig att förvåna Mia! 😉



Den andra skivan var i lördags i Bostället hos Korre och Nanne! Tyvärr har jag inte en enda bild från den festen för mobilen låg kvar i bilen!  Men det var som vanligt en härligt stökig tillställning med massa snapsvisor, beer pong och dans till Markoolio. 

Det var en summering av allt roligt som hänt sen sist! 
Sen har det även hänt en tråkig sak också.. Vår lille prins har fått diskbråck i nacken och har varit väldigt dålig och är fortfarande. 
Men efter både hopp och förtvivlan, akutbesök på både Valla och Strömsholms djursjukhus så är det nu lite ljus i tunneln och han blir sakta men säkert bättre. 

Våran lille korv! Just nu är det strikt vila som gäller i minst sex veckor ( nu har vi väl 2-3 veckor kvar) och sen hoppas vi att våran lille kille är tillbaka i toppform! 

Nehe, nu ska jag ut och gå! Utan hund..

På återseende! 

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjoohoo! Äntligen nytt inlägg 😊

2015-10-05 @ 13:29:16
Postat av: Anonym

Äntligen 😃😃

2015-10-10 @ 11:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0