Fördelar med iPhone i rispåse

Att lägga sin iPhone i en rispåse i 3-5 dagar ställer ju till det lite i vardagen. För egen del så hade jag kunnat klara mig helt utan telefon dom dagarna, det vore rent av skönt att ha en sak mindre att hålla ordning på. 
Men det är ju ett par saker som blir besvärligt: 
1. Min mamma kan inte få tag i mig. Kalabalik kan utbryta. 
2. Jag kan inte få tag på Victor ( som försvinner till brandstationen och är borta i 24 timmar ) 
3. Jag kan inte styra mitt bankkonto från mobilen. 

Så därför har jag ju letat fram min gamla telefon som faktiskt fungerar dugligt även om den inte är så vacker att titta på, då glaset är helt krossat och det saknas glasbitar. 

MEN i den här gamla telefonen finns ju gamla bilder och filmer som är roliga att titta tillbaka på. Såhär 6 dagar kvar till julafton så saknas det lite julkänsla och kommer det ingen snö kan det lika gärna vara varmt! 






Jag ÄLSKAR julen men seriöst? Sju grader och regn? 😔 

Igår var vi och firade världens finaste mamma som har fyllt år den här veckan. 

Vi åt mat allihopa hemma hos mamma och Påhla, vilket alltid är mysigt men lite extra skönt igår efter tråkiga nyheter som gjorde hela familjen ledsen och nedstämd. Deras fina hund Jack finns inte mer. 

Den här helgen jobbar Victor mycket och jag ska ta det lugnt och ladda. Hoppas att kroppen är på min sida nästa vecka så att jag orkar med alla aktiviteter. Glöggkok hos farmor, julfika på jobbet och så julfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0