Ursäkta röran, Fia bakar!

Jag kanske ska trycka upp en sån skylt? Den kan komma väl till pass för att varna mina medmänniskor när jag är i farten. Men idag har det bara varit jag och Clint hemma så då stökar vi bäst vi vill! 

Mazariner, bullar och knäckebröd blev det idag. För alla er där ute som anser att det är galenskap att baka när det är 30 grader varmt ute så kan jag säga att det gick alldeles utmärkt! Degen jäste som bara den! ;) 


Det var nog tur att jag ändrade storleken på bullarna. När jag hade gjort första bullen så tänkte jag att den där kommer bli enorm när den har jäst och gräddats. Och det blev den! Det är en vanlig bläckpenna som ligger brevid. Resten av bullarna gjorde jag hälften så stora ;) 

Så här blev det


Jag tog med mazariner och bullar till mormor och morfar men det jag fick med mig hem var mycket bättre! 
Tomater, krusbär och vinbär från deras trädgård. Bra byteshandel! 


Imorgon är det semester för Victor! Imorgon blir det nog en sväng till Maden för sol och bad. Innan det så blir det ett pass på gymmet men det bästa sparar vi till sist, nämligen grillkväll i Tallboda! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0