Jag kliar snart ihjäl mig!

Jag har blivit myggbiten. Det är väl inte så mycket att pippla över tänker ni? Jo, om man heter Sofia Nilsson så får man ju givetvis inga små vanliga myggbett utan stora, stenhård bulor, stora som pingisbollar. Å jag har fyra stycken! Plus att jag har mina vanliga utslag, vilket betyder att det just nu kliar på 7 olika ställen och min kortisonsalva ligger hemma på sängbordet. 
Lovely! 
Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont för att få alla dessa jävla allergier??
Jag är allergisk mot nötter, pencillin, getingar (och uppenbarligen myggor!), jag är känslig för skaldjur, rödvin och jag får munnen full med blåsor om jag tuggar tuggummi. Och varifrån utslagen på kroppen kommer är det ju ingen som vet så ytterligare något mer är jag troligtvis allergisk mot. Å så astma och en trasig SI-led på det! Tackar tackar! 

Och som om inte detta vore nog så har jag fötts till den klumpigaste människa som gått i ett par skor. Bevis på det är att jag just nu sitter och skriver på en totalt söndersprucken telefon som jag har tappat i marken. Dagen före midsommar sprang jag rätt in i en lycktstolpe så mina Gant-glasögon gick sönder ( jag hade tänkt att behålla den informationen för mig själv men va tusan, jag är irriterad nu!) Därav fläskläppen på midsommar! 
Det är tusan inte lätt att vara Fia. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0