Denise Rudberg

Herrejösses vad jag är kär i Denise Rudbergs böcker. Allihop! Med undantag för de två nyaste, Ett litet snedsprång och Två gånger är en vana så har jag lästa alla två eller tre gånger om! Den absoluta favoriten är Matilde. Bästa boken som någonsin skrivits.

Läs ni med!

Det bästa är att läsa dom i ordning eftersom hon på ett finurligt sätt flätar in gamla karaktärer i alla böckerna, även om de inte hör ihop i en serie.

1. Vänninan
2. Storlek 37
3. O.S.A

4. Jenny. S
5. Matilde
6. Åse

7. Ett litet snedsprång
8. Två gånger är en vana
9. Kommer förhoppningsvis snart för jag spricker av längtan!

Hon har även skrivit två serier med ungdomsböcker Tillsammans och Baristan men dessa har jag hoppat över.


Känner att det blev ett väldigt nördigt bokinlägg här men jag har läst mycket böcker nu såhär i semestertider och insett att det faktiskt inte finns några bättre än Denise Rudbergs!








Varsegoda mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0