Alla dessa beslut..

Ibland skulle det vara skönt om man hade någon som tog alla svåra beslut åt en. Helst någon som kunde se in i framtiden och då ta alla BRA beslut :)
Beslutsångest är bara förnamnet så fort jag ska göra någon.. Jag kan inte ens välja en godispåse utan att må lite dåligt över att jag måste ta rätt sort så att jag inte ångrar mig sen.

När jag var liten brukade min styvpappa ofta fråga om jag ville ha något när vi var och handlade. Tråkigt nog brukade han tröttna på mig när jag stod där länge och väl för att välja rätt. Det slutade nästan alltid med att han sa " bestämmer du dig inte nu så blir det inget.. tre, två, ett, då går vi!" och så blev det inget godis.

Min chef kom fram till mig med ett papper idag. Hon ska vara mammaledig och tjänsten som receptionschef blir då ledig. Hon tycker att jag ska söka den men sista ansökningsdagen är den 21 december så just nu känns det som att någon står brevid mig och säger "tre, två, ett, nehepp! Då blev det ingen tjänst till dig då Fia".


Mitt mål har ju alltid varit att klättra uppåt, såklart! Men just nu trivs jag väldigt bra som 1:e receptionist och tycker att det går lite väl snabbt i svängarna.

Klarar jag av att ha ett 7-16 jobb?
Vill jag sitta på kontoret och inte träffa några gäster?


Jag har ju gått och blivit kär också..i en hund! En fransk bulldog som ropade" Fia, kom och hämta mig!"
Victor föreslog att vi skulle "åka och kolla" på honom. Den idén kommer ju inte hålla! Får jag se honom så kommer jag stoppa honom innanför jackan och ta med honom hem!


Några mer dramatiska händelse som har hänt mig idag? Jag tog sovmorgon till halv elva (japp, det var jag värd). Absolut inte meningen men jag glömde ställa om klockan när Victor gick vid sju och då slutar det så!
Efter det blev det en timmes promenad i regnet och ytterligare en timme under täcket i soffan framför Skilda Världar. Slö men ändå hurtig! Åttar timmars jobb på det och man får en riktigt hyffsad dag tycker jag :)

En och en halv timme kvar tills det är dags att gå hem till Vasavägen. Morgonpass väntar imorgon. Det är inte riktigt min melodi att börja jobba klockan sju längre.. man får så mycket mera gjort när man går 14.30-22.30!
(Ni ser, den där chefstjänsten är nog inget för mig...)

10 dagar kvar till jul. Jösses. Jag har faktiskt inte köpt en enda julklapp än.. det får vi nog ta tag i imorgon!


Ett stort grattis till världens bästa mamma som fyller år idag!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fia Fia fia! Är det inte bättre att du söker tjänsten och grubblar sen? söker du inte kommer du säkert att undra om du hade fått den, sök och tacka nej om du känner att du inte vill! Bättre att ångra nåt man gjort än nåt man inte gjort!

2011-12-14 @ 21:23:41
Postat av: Micco

Fy så tråkigt att jobba 7-16. Tänk så mycket du missar. Som sovmorgon en tisdag. Strosa runt på stan utan massa annat folk. Tid med Särbo. Vad vore livet utan obekvämma arbetstider? Det är ju en livsstil :)

2011-12-14 @ 21:59:56
URL: http://mikaelabirgittafredriksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Ohh en fransk bulldog dom är ju så söta så jag dör. Absolut min favorit bland bulldog raserna :)

2011-12-15 @ 11:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0