Tutti frutti

Ligger i sängen med en påse tutti frutti. Tyckte att jag var värd det efter att ha genomfört min första arbetsdag på Radisson Blu trots magont.

Jag är glad att jag sällan är så pass sjuk att jag måste uppsöka vård för det är ingen dans på rosor direkt.
Var uppe strax efter åtta och ringde till Nygatans vårdcentral (eftersom jag inte visste vilken jag tillhörde och nygatans låg närmast, smidigt tänkte jag). På nygatan var dom hyfsat snabba med att ringa tillbaka ( varför man nu inte bara kan få prata med en människa direkt?) På nygatan var jag dock inte välkommen då jag tillhörde Berga vårdcentral (suck). När jag sedan ringer till Berga klockan 8.45 så säger dom att dom ringer upp mig ca 11.00. Eftersom jag började jobba vid tio så var jag tvungen att ha telefonen på första dagen på jobbet, vilket kändes sådär.
11.50 ringer Berga och svarar bara att dom inte har några tider kvar och kan inte boka in en tid imorgon utan då får jag ringa imorgonbitti igen (vad är det här för sjukt system??) Hon säger även att om jag vill göra en undersökning och se om det är laktosintolerans som ställer till det för mig, så kan dom inte göra det för ens efter påsk.

Nu mina kära vänner har jag gjort som ni har sagt, ringt vårdcentralen, det gav precis som jag misstänkte INTE ETT JÄVLA SKIT. Det är väl meningen att jag ska ha ont.

För att muntra upp det här dystra inlägget kommer det lite bilder från mässan i lördags.

Här dansar grekerna för fullt, mycket underhållande enligt mig :)
Speciellt underhållande var männens outfit, kjol, strumpbyxor och skor med gigantiska tofsar!




En bit mat på Baronen



Ett glatt gäng i en liten mysig buss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0