helg!

Nu tar jag helg :D Jag överlevde alla ekonomitimmarna idag men det var på håret. Nu är det som sagt helg vilket känns mycket bra. Skolarbetet tänker jag förtränga fram tills på måndag.

Det går inget vidare med mina lugna helger men och andra sidan så är det ju bättre att ha för många partypolare än för några ;)

I helgen blir det i alla fall inflyttningsfest hos en av mina norrlänningar, nämligen Michael!
Natten spenderas nog i Boxholm så att jag kan åka och hälsa på farmor och farfar på söndag. Farfar har visst ramlat och är blåslagen så jag tror han kan behöva lite barnbarn-uppmuntran! (Han stänger ju i och för sig av sina hörapparater när jag börjar att prata men försöka går ju!)


Ikväll blir det nog lite extra mys med min man då han visst ska jobba hela den här helgen också.

När jag ändå är igång och knapprar så kan jag ju slänga in receptet på Banoffee pie á la India. 

Banoffee pie

Botten
125 g smält smör
250 g krossade digestivekex

Karamell
175 g smör
85 g strösocker
85 g brun farin
397 g söt kondenserad mjölk (1 burk)

Topping
riven vit choklad

Smält smöret och rör ned kaksmulorna. Pressa ned röran i botten i en form med löstagbar botten. Sätt i kylen att stelna, medan du gör karamellen.

Smält smöret och sockersorterna tillsammans i en kastrull under omrörning. Tillsätt den kondenserade mjölken och rör hela tiden tills det börjar koka. Häll då över smeten i pajskalet och låt stå i kylen minst 1,5 timme (gärna längre om du har tid). Strö sedan den vita chokladen över pajen.

OBS! Den här pajen äts i SMÅ bitar, annars kan du dö av en sockerchock.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0