Klart

Sådär, nu är terminens andra uppsats inlämnad. Skönt. Troligtvis kommer hon inte att godkänna den utan någon slags komplitering men hoppas går ju.. Jag är en jäkel på att prata, har alltid varit. Min farfar stänger till och med av hörapparaterna när jag är i mitt esse. Innan jag skulle på min antagningsintervju var jag hemma hos farfar och sa att jag var nervös inför intervjun. Den skulle hålla på i 30 minuter och jag visste inte vad jag skulle prata om så länge. Farfar sa bara att " prata är väl ditt minsta problem, du lyckas ju hålla låda i flera timmar.. men det kanske inte är något vettigt som kommer ut.." Han har faktiskt rätt. Men när det kommer till att skriva så tar det stopp. När jag väl får något nerskrivit så är det inte helt lätt att få någon rätsida på det hela.
Kort sagt, författareyrket är inget för mig. På tal om författare så läser jag just nu en av Camilla Läckbergs böcker. Nummer två för mig men ett i ordningen. Dom är riktigt bra faktiskt. Perfekt badkarsläsning :)

Lite halvseg då jag var uppe före tuppen imorse, närmare bestämt kvart över fyra. Daniel skulle flyga till tyskland på något möte så jag, gullig som jag är, var uppe och gjorde frukost till honom innan han åkte :) (ja, jag gick och la mig igen när han hade åkt..)
Imorgon åker han vidare till Halmstad på ytterligare någon jobbgrej och kommer hem igen på lördag.. Men då är jag uppe och vandrar i fjällen! :D

När jag ändå håller på att skriva kan jag ju slänga in en åsikt om det omtalade Idol. Av det jag har sett måste jag säga att Mariett(?) är helt klart bäst. Erik och Reza är också bra men resten kan ju slänga sig i väggen. Speciellt den där Rabhi(stavning kan vara fel även här) När han öppnar käften byter jag kanal. Det räcker bara med att han pratar, hela jag ryser och definitivt inte på ett bra sett. Rysning på ett mycket bra sett fick jag dock i söndags när jag var och lyssnade på The Real Group i Norrköping. Det var så bra att all musik för tillfället framstod som skräp. Deras sett att sjunga är helt fantastiskt. Fem stycken underbara sångare och sångerskor.

Hög tid för Christine! Godnatt!

/Fia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0