Okej då..

.. det kan väl bli lite bloggning om ni vill då :)

Vaknade precis av att jag gick i sömnen, vilket inte är speciellt ovanligt men det lustiga var att jag bara somnade till i soffan. Jag har aldrig gått i sömnen på "dagen" förut. Vaknade av att jag satt och rotade bland filmerna framme vid tvn :P Det är lite obehagligt att vakna när man inte ligger där man somnade.

Imorgon kommer farmor fikar :) Äntligen någon som vill äta upp mina lussebullar!

På tal om släkten så var jag hemma i Boxholm i måndags. Först var det tandläkarbesök och jag tror fasen att dom missade att stoppa i något skit för fan så ont det gör! Jag och mina skitgaddar har ju varit med om både de ena och det andra hos farbror tandläkaren men så här ont har jag aldrig haft! Att man håller på att dö när man ligger där kan jag ta men att det ska göra ont när jag kommer hem också! Jag borrade två olika hål var av ett i framtanden. I framtanden har fortfarande ett hål.. ett större hål än vad jag hade när jag kom dit, så ska det nog inte vara? Men det var en av dem lyxigaste behandlingarna jag gett mig själv på länge... 1145kr, jippi!
Bedövningen verkade för övrigt inte i tanden utan i näsan! Näsan var död! Obehagligt.

Vad som hände mer när jag var hemma hos mamma var att jag upptäckte att min kära mor har förvandlat mitt sovrum till mejeri! Det är typ 12 grader där inne. Hon springer upp ibland och vänder på ostarna och baddar dom med whisky. Vad ska man säga..

Boxholm har Sveriges fulaste gran. Mia, kolla på den när du är hemma.. det är så man skäms! Tydligen har dom hämtat skiten i Småland så där är bara att Helena börjar skämmas också.

Antar att det är dags att laga mat igen, vilket inte är en av mina favorit sysslor. I går stod Daniel för matlagningen. " Fia, var har vi skärbrädorna? Fia, var är locken till kastrullerna? Fia, när är den här gurkan köpt? Fia, måste jag micra köttet?"  Vi har bott här sedan augusti och han har inte en aning om var skärbrädorna är..Undra om han har hittat städskåpet?

Har ju glömt att skriva en sak... JAG HAR JULLOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Då var det bara dags att ta tag i alla uppgifter som ska vara färdiga efter jul.

Tack och hej

 




Kommentarer
Postat av: Johanna

:D

2009-12-17 @ 09:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0