Söndag

Vaknade upp, allt för sent, brevid en underbar kille i Linköping. Efter en bra start på dagen med lite Beverly Hills 90210 bar det iväg med korre till Vadstena och Gammeljul där det åts buffé och köptes polkagrisar.
Kvällen avslutades denna söndag i Boxholms kyrka där vi kollade på luciakrönigen. I år låter faktiskt luciatåget ganska samstämt, tillskillnad från föregående år. Detta kan även bero på att årets luciatåg sjöng väldgt svagt så man hör inte riktgit. Efter ett antal sånger ser jag hur en av tärnorna där bak skakar väldigt med sitt ljus.. tärnan börjar sedan svaja och nån sekund senare dampar hon baklänges i backen med sitt levande ljus.. men allt gick bra och det tillförde ju lite spänning i den annars väldigt "ospännade" gudtjänsten. Korre och jag hittade dock både en och två grejer att fnissa åt :)
På utvägen la vi kollekt. Det brukar kännas väldigt bra att få vara med och stödja kyrkans diverse projekt mot fattigdom och så vidare men idag gick kollekten till Boxholms luciafirande och musikkårens ungdomsverksamhet så det tog nästan emot, för är det något jag verkligen inte har lust att stödja så är det just musikskolans ungdomsverksamhet, av olika anledningar.. men men.. nu är det gjort.

hittade en rolig bild förut som jag tänkte dela med  mig av! "Bean Ladin" haha fiahumor :)




Daniel har gjort mig väldigt nyfiken på en film! "Men behind the sun" Han sa att till och med han hade svårt att se den.. men efter att ha googlat lite på den så vet i fasen om jag är så sugen :P           

Det är ju ingen film man kollar på själv i alla fall! Vi får väl se om jag får med mig någon på en filmkväll med den här i spetsen.. då skulle man kanske  även kunna kolla på REC, efter som jag sov en stund sist, men den var riktigt spännande!                                                                                                                         


/Fisen


Kommentarer
Postat av: Korre

Haha ja och det var inte lite vi åt heller :P

Söt bild för övrigt! Ni är ganska lika! ;)

2008-12-08 @ 14:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0