Lugn lördag

Victor jobbar idag så jag och Frank har fått klara oss själva. Tanken var att vi skulle åkt på en liten utflykt och tittat på ko-släpp. Men igår kväll fick jag ont i mitt bäcken och imorse kunde jag knappt gå, så vi fick ställa in. Det 
 kändes inte som en toppenplan att åka ensam med en envis 2-åring som man inte kan bära. 
Överlag är det väldigt jobbigt att inte kunna bära honom! Han följer ju inte direkt med frivilligt alla gånger. Det tog oss säkert en halvtimme att gå in från trädgården förut. Man är ju så van att man bara kan ta honom under armen och bära iväg om han inte lyssnar 😂 Det kanske är ett smakprov på tonårstiden? För jag gissar jag inte kommer kunna bära iväg med en 15-årig Frank under armen heller! 

Bäst är ju att ha honom i bur! 
(null)

Hoppas på att det är bättre imorgon och då är ju Victor hemma igen också. Vi funderar på en sväng till Maden om vädret håller i sig. 

"Vad fikar vi på idag då brorsan?"
(null)

"Ne usch, bananen får du behålla själv men släng gärna till mig en pepparkaka sen"
(null)

På eftermiddag har det varit riktigt skönt väder så vi har hängt mycket ute idag.
Jag hällde upp lite vatten i Franks badbalja. Jag kunde inte hitta vart vi lagt in slangen någonstans så jag fick bära vattenkannan istället. Vilket resulterade i att han fick väldigt lite vatten eftersom jag knappt kunde gå själv, än mindre med en tung vattenkanna. 
Men han var helnöjd ändå! Han lekte i sin "vattenpöl" som han själv kallade den 😂
(null)

Nu blir det lite mer voltaren och så sängen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0