Julafton på fogdegatan och Juldagen i Götevi

Julafton och juldagen är förbi. Vi har verkligen haft en toppenjul med inte mindre än 3 tomtar, massor av paket, god mat och ledig tid tillsammans! Min SI-led (som jag nu mer vet att det är) har skött sig ändå fram tills idag. 

Julafton började dock lite väl dramatiskt med en liten Frank som snubblar i trappen in till sin farmor och farfar. Han ramlar, slår huvudet i husväggen och slår upp två små sår i huvudet som blödde väldigt mycket. Så mycket att vi var lite osäkra på om vi var tvungna att åka och sy men det ordnade sig som tur var ändå.
Frank lugnade sig snart och hade sen en modern roséton i håret resten av julafton.
Mammas älskade lilla sork, så rädd man blir. 

Resten av julafton flöt på i en betydligt lugnare och mysigare anda, med mat, fika, Kalle och julklappar. 

Frank har verkligen älskat det här med julklappar, både att få, öppna och givetvis, det som låg i. 
När Victor tog med honom ner i källaren och visade honom ett paket som var tre gånger så stort som han själv så förstod han knappt att det var ett paket! Lyckan när han öppnar och ser att det är en stor röd bil som han kan sitta i och köra! 

Älskade unge, så bortskämd men det är svårt att låta bli ♥️

Juldagen firades traditionsenligt i Götevi med hela Nilssonmaffia. 


Två kort tog jag på hela kvällen men jag kan kompensera upp med ett par som jag tog i lördags när vi var där och löste kryss: 

Frank och morfar

Lilla sötsessa Esther i Victors armar med en beundrande syssling tätt intill.

Och såklart, farmor och farfar ♥️

I mellan allt firande  så har vi badat och skrubbat blod ur håret

Och testat alla nya leksaker, som nya elbilen, det fodrade regnstället från gammelmorfar och gammelmormor och så klart, lekt med alla dinausarier! 



Imorgon ska Victor jobba och Frank och jag ska bara vara hemma och mysa och leka 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0