Klarvaken liten kotte

Jag har inte riktigt dragit jämnt med min son här på kvällskvisten. Den lilla ängeln somnade 19.20 och jag tänkte att det här blir strålande! Jag plockade fram godispåsen, boken och gjorde en kopp te och kröp upp i soffan. Då vaknar han 19.50. Jaja, det händer ju ofta men det är bara söva om honom! Det tar MAX 20 minuter tänker jag! 

Tillåt mig skratta. Den där lilla power napen gjorde att han har varit klarvaken hela kvällen! Jag har provat allt! Myst och lyssnat på musik (funkar alltid på dan, då slocknar han som ett litet ljus till Timon och Pumbas "Hakuna Matata". Jag har vaggat, jag har varit ute med vagnen, han har fått välling. Tillslut så packade jag in honom i bilen och hann åka till Skänninge och sen Boxholm innan han 3 minuter hemifrån äntligen somnar 22.30. 😵 skitunge! Så mycket för min kväll i soffan! 


Innan den här underbara nattningen så busade vi på golvet och min kära son fick till en rak höger på sin mamma, vilket slutade i ett mindre blodbad (på nya mattan givetvis men som jag lyckades rädda!) 

Victor jobbar ju det här dygnet men Mormor och Morfar har varit här en sväng  och hållt oss sällskap! 


Igår hade vi en riktig mysdag! Första lediga dagen ihop på länge!! Vi åkte till Vadstena och tog en fika och på kvällen blev vi bjudna på grillat och vin hos Emma och Fredrik! 





Nehe, det är bäst att sova! Är det något vi har lärt oss, Victor och jag, så är det att Frank vaknar senast 05.00, oavsett om han har somnat 19.00 eller 23.00! 


Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0