Vilken lördag

I lördags var jag på inte mindre än två galej! 


Jag började dagen i Ekängen på Ellinores dop. Victor jobbade hela dygnet och missade därför båda tillställningarna och Lilleman fick vara hemma med mormor och Påhl på förmiddagen och sedan hade han farmor hemma hos oss på kvällen. 
Ett jättemysigt och fint dop i S:t Martins kyrka.
 

Dagens huvudperson 😍 med sin pappa, mamma, storasyster och faddrar. 


Jag var med på själva dopceremonin men sedan styrde jag hem igen för att förbereda mig för kvällens 30-års fest! 
Våran barndomskompis Johan ställde till med stor sommarfest hemma på gården! 

Jag, Erik, Korre och Nanne hade med oss en "liten" present till födelsedagsbarnet. 

En tramptraktor med en ölfylld skopa! 


På festen, som bestod av ett 60-tal (?) glada gäster kördes det 6-kamp "bondestyle" med grävmaskinskörning, traktorkörning, vedstapling, tipspromenad m.m 


Efter mat och 6-kamp blev det tårta (den längsta jag har sett!! 🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂)

Och senare dans till livemusik utav Johans vänner. 

Jag tror att det var en nöjd 30-åring som gick och la sig den kvällen. JAG hade iaf en riktigt rolig kväll! 

Den slutade ganska tidigt för min del då jag tänkte åka hem och sova några timmar innan min lilla söta väckarklocka slår upp sin ögon vid 05.00. Men tji fick jag! Karina som hade varit barnvakt åkte hem och klockan 23.55 släckte jag och kröp ner och klockan 00.30 vaknade Frank med hög feber, sen sov vi inte mycket mer den natten. 
Så Frank och jag har legat däckade i förkylning (jag iaf, Frank kör på som vanligt..) 

Så det har dom senaste dagarna blivit många koppar dunderdryck! (Varmt vatten, c-vitaminbrus, honung och vicks blå ) 👍🏼 vill man lyxa till det slänger man ner en te-påse också! 

Här hemma var det en lite besviken kille som trodde traktorn var till honom 😂 

Men jag lovar Frank, du ska också få en tramptraktor... när du fyller 30! ☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0