2016

Sitter vid våran stationära dator och skriver det här medan jag lyssnar till Frank som illvrålar när hans pappa försöker få honom att somna. Jag har redan gett upp! Han är hopplös på kvällen och vägrar somna, hur trött han än är. Till slut brukar han däcka av utmattning men det är skönt när vi båda är hemma och vi kan bytas av.
Igår däremot var jag ju själv hemma. Första kampen var att få Frank att somna men när han väl gjort det så sov han som en stock! Han vaknade inte ens av fyverkerierna vid tolvslaget. Det gjorde dock jag och Clint. Clintan låg och skakde och tyckte inte att det var särsklit roligt men vi somnade om sen, båda två.
Nu brukar ju inte mina nyårsaftnar vara speciellt roliga eftersom jag de senaste fem åren har jobbat fyra. Den här var nog ändå överlägset tråkigast. När Frank hade somnat så åt jag en matlåda, såg en film och gick och la mig!

Nog om det!
Nu när jag sitter vid datorn där vi har ALLA våra bilder så tänkte jag att jag slänger upp några för varje månad 2016.

Januari 

Nyår 2015/2016 firades hos Emma och Fredrik. En ganska så stillsam tillställning med två skotträdda hundar och jag som var sjukskriven (annars hade jag som vanligt firat bakom receptionsdisken) 

 
Jag sjukskrevs ju i början på november 2015 eftersom jag gick med kryckor. Så januari och februari kan ha varit de längsta månaderna i mitt liv. 
 
Ständigt trött eftersom jag aldrig hittade någon skön ställning som jag kunde sova i. 
 
Förutom här då, där jag verkar ha däckat mitt i en bok efter att äntligen ha hittat en skön ställning för mitt bäcken... 
 
 
Februari 
 
Dagarna ramlar på och magen växer!
 
 
I februari så gjorde vi även iordning det sista sovrummet, Franks rum, som hittills hade stått helt tomt i över ett år. 
 
 
Mars
 
Mars dominerades av påsk, födelsedagar och dagar fulla med sammandragningar. Jag var helt säker på att det skulle bli en marsbebis!
 
Farfar, Maja, Martin, Victor, Thomas, Lasse, Anders och jag. Mars är fullbokat med födelsedagskalas!
 
Min fina SMEG som jag fick av Victor <3
 
 
Clintan och jag spenderade många timmar i vårsolen.
 
 
Kalaskulan är klädd för födelsedagsfirande!
 
 
På Victors födelsedag, den 27 mars, var vi uppe i Maden. Vi fikade tillsammans med Per, Karina, Per-Åke och Margareta.
 
 
April
 
Det är väl lite så att det är en händelse som liksom tog över hela april, och resten av året (livet!) också! 
 
Natten mellan 2-3 april börjar värkarna och söndagen (3 april) spenderas hemma med värkar var 7-10 /minut. Jag bakar sockerkaka och Victor och Per röjer mossa i trädgården. Efter 24 timmar hemma åker vi in till BB och tänker att nu är det nära! Det dröjer dock ytterligare 22 timmar innan han gör entré, våran lille Frank. 
 
 
Men väl värd att vänta på! 
 
Här är första bilden på honom. Det var även den här bilden som jag såg honom på, första gången. 
Eftersom han var lite dålig när han föddes så gick de iväg med honom direkt. När Victor sen kom tillbaka så visade han mig den här bilden så den kommer alltd vara lite speciell för mig. 
 
 
Badar med pappa på Neonatal-avdelningen. (Jag ligger ju som bekant i sängen med spinal huvudvärk kan har svårt för att resa mig) 
 
 
 
Maj
Den här bebisbubblan som alla pratar om infann sig aldrig riktig för mig. Jag förstod inte riktigt hur dåliga jag faktiskt var när vi lämnade BB. Anledningen till huvudvärken var (som jag har förstått det) att det läckte vätska från ryggraden, en biverkning av Epiduralen. Det gjorde i sin tur att trycket upp till nacken/ huvudet blev fel och därav huvudvärken. Jag gjorde en blood patch innan jag lämnade sjukhuset( Det de gjorde då är att de tog blod från armen som de sedan sprutade in i ryggen för att försöka jämna trycket) och det blev bättre första dagen men sen kom huvudvärken tillbaka. Andra kvällen hemma så bröt jag fullständigt ihop, det kändes som att huvudet skule sprängas och jag kunde varken gå, stå eller sitta. Victor tog ju hand om Frank utan problem men det kändes ändå som jag blev snuvad på bebismyset. 
I slutet på maj började Frank att skrika. Mycket. Något som vi senare förstod måste vara kolik. 
Det finns i princip bara två sortes bilderpå Frank under maj och där är sådana här: 
 
Antingen så är han vaken och jätteledsen eller så sover han på mig eller Victor. 
 
Juni
 
Dagen innan midsommarafton firade vi Victors farfar Per-Åkes 90-årsdag uppe i Maden med alla kusiner. 
 
Vi har här kommit på värdet av en bärsjal!
 
 
Midsommarafton firade vi här hemma på Brunnsviksgatan med ett gäng kompisar! 
 
 

 
 
 
 
Juli
 
Vi firar Karinas födelsedag med en resa till Göteborg! 
Frank spenderade större delena av resan i bärsjalen. Bilresan som vi bävade inför gick som en dans! (Hittills hade han inte åkte bil längre än fem minuter utan att bli helt hysterisk och illvråla.)
 
Augusti
 
Spenderar en dag på Visingsö med underbara vännerna!
 
 
 
Fiskar kräftor 
 
 
Och tar familjebild hos fotografen.
 
September 
 
Årliga hösttrippen till Vadstena och ta en fika i solen. 
 
Oktober 
 
Firar Frank som både hade namnsdag och blev 6 månader den 4 oktober! 
 
November
 
Jag gör min första dag tillbaka på jobbet!! 
 
December
 
Frank lär sig krypa på lucia och ställer sig upp själv på julafton!
 
Franks första jul! 
 
 
 
Jösses så långt det här blev! Mycket längre än vad jag hade tänkt mig. Nu har jag suttit här en timme och hade det inte varit för att Frank har somnat nu så hade nog Victor gormat på mig från tv-soffan att jag ska komma ner så vi kan sätta på en film :) 
 
Vi får väl ändå sumera 2016 som ett bra år. Ett toppenår faktiskt. Nu hoppas vi att 2017 blir minst lika bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0