Banoffee Pie Strawberry style!

Igår var brorsan, Jossan, mamma och Påhl här och fikade. Som den fikagris jag är så hade jag bakat lite! 

Tyvärr så tog jag ju ingen bild när den var färdig så ovanpå här ska det vara grädde och hackad choklad! 

Den här är verkligen superenkel att göra och en fördel är att man inte behöver någon ugn! 

150 gram smält smör blandas med 200 gram krossade digestivekex. 
Klä en form, med avtagbar kant, med plastfolie och tryck ut kaksmulorna i formen. 
Ställ i kylskåpet i 1 timme.
Bred ut en burk med karamelliserad mjölk på kexbotten och toppa med skivade jordgubbar, vispad grädde och hackad mörk choklad. Färdig! 

Första gången jag åt Banoffee Pie var när Mia och jag var i Indien. I Goa åt vi nästan varje kväll på en restaurang som hette Harrys. 
Där fanns denna fantastiska efterrätt! 

Harrys meny som fanns på engelska, svenska och finska 

Påtal om fikagris så är det från och med nu skärpning för Nilsson! Jag gick upp 13 kilo under graviditeten och det är fem kilo kvar. Dom lär inte försvinna om jag fortsätter att fika tre gånger om dagen och avslutar med en påse godis varje kväll! 
Eftersom jag inte kan träna just nu så får vi styra upp det här med bra ( ja, iaf bättre) kost och långpromenader. 
Så sallad till lunch, mums! 😒

Nu ska Frank, Clint och jag åka till Boxholm! 

Kommentarer
Postat av: Mia

Guu va gott! Nu vart jag jätte sugen på den pajen, hade glömt bort den 😋

Svar: Baka på! Jag kommer och äter 😉 hoppas du fick tillbaka bra provsvar från jobbet idag! ❤️ pratade snabbt med Oscar! Tänker på dig! Kram!!
Hejahallon

2016-05-06 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0