Shopping, sommarpresent och middagsgäster

Här hemma startade dagen klockan 05.00 men jag måste säga att det känns verkligen som att klockan är mer, det är ju jätteljust ute! Bästa tiden att jobba, annat är det på vintern när jag inte ser dagsljus på 7 dygn under mina nattveckor! 

När jag väl hade gett mig upp, gjort en kopp te och tagit fram Denise Rudbergs nya bok så hade lillpysen somnat igen! 

Så kan det gå! 

Igår när Victor var på jobbet så sov Frank inte en blund på dagen och jag fick bära runt på honom oavbrutet. Så idag behövdes det lite uppmuntran på Fiasidan! Så vi åkte en sväng till stan och shoppade. 

Ett par nya brallor till Frank och lite annat nödvändigt. Å så fick jag en sommarpresent av Virre 😊 en liten tradition han har, världens finaste man! 
En ny hårfön! Min gamla fungerar bara i ett läge och luktar bränt 😁 
Vi fikade också, bästa stunden på hela dagen! 
Det fanns till och med mjölkfritt fikabröd! 
Godaste mazariner någonsin! 

God mazarin 

Snygg man (dock i motljus)

Glad unge 

Ikväll har vi haft middagsgäster i form av Per och Karina. Lax, färskpotatis, jordgubbar och glass! Det blir inte mer sommar än så! 
Den här lunchen åt vi i veckan, grillad kyckling, färskpotatis och gräddfil(ja, eller havre fraiche för vissa!) och gräslök. Gott! 

Är det inte lättare att laga mat på sommaren? Är inte allt lättare på sommaren? För min del skulle vi kunna korta ner den där vintern en aning bara! 

Påtal om sommar så har Victor fem jobbdygn kvar till semester! 👍🏼
Nehe, alla tre grabbar sover, bäst jag gör desamma! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0