Glass i stora lass!

Det är fyra saker som jag verkligen saknar från mjölkvärlden, kvarg, proteinpulver, pizza och glass! 
Det ena lite mer nyttigt än det andra men det är ju så mitt liv funkar 😉 
Dom tre förstnämnda finns det ju inget vettigt alternativ på men jag håller på att utforska glassriket, det är ju ändå sommar! 
Hittills har jag smakat tre olika varianter, havreglass, kokosmjölkglass och soyaglass

Soyaglassen, tofuline var väldigt god men jag tål inte den så bra så jag får nog hålla tassarna borta! 

Havreglassen var också väldigt god, skulle gärna provs kolasmaken men den verkar vara svår att hitta! 
Idag testade jag en ny, kokosmjölkglass


Har testat vanilj/jordgubb och blåbär/lakrits 
Den förstnämnda var helt klart godast! 

Men det finns fler sorter som jag vill prova! 

R'ice

Mormor Magda har hela sex sorter varav en är utan tillsatt socker 👍🏼


Och sist men inte minst...Ben&Jerry's!! 
Men för att få prova den måste jag åka till USA 😒


Två sorter är ju till och med nötfria! 😃 
Kom igen nu Sverige!! IMPORTERA!! 

Sen finns det ju givetvis sorbet och isglass i mängder!

Påtal om is.. Såhär kan man ju också fira Nationaldagen

Åka skidor på Kungsvägen! Festligt att se snö i juni! 😊 

Biggest Loser på tvn, mannen är hemma och lillpysen sover.. Tipp topp! 👍🏼😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0