Göteborg

Jag får börja med att ge min lilla groda en guldstjärna i uppförande. Även om det känns som att jag ständigt har kånkat runt på ungen i två dagar så har han varit snäll och nöjd nästan hela tiden!
Bilresan ner gick suveränt! Han sov när vi åkte hemifrån men vaknade redan i Gränna och jag tänkte att nu är det kört. Han har ju hittills inte åkt mer än typ tio minuter när han varit både tyst och vaken. Men han överraskade och var glad hela vägen till Göteborg!!
På Liseberg så sov han i bärsjalen eller så satt han upp i sin vagn.

Åkband blev det och jag följde med dom andra på allt utom Helix och Balder 😊 jag åker ju karusell med skräckblandad förtjusning. Men det får inte bli för extremt för då tippar det över i ren panik.
Vi åt lunch på Järnvägsrestaurangen och Victor vann stjärnvinst på Centerhjulet och Per på Tobleronehjulet. Vi spelade och drack en öl med Pappa och Mia som också var där.

Sen traskade vi bort till Avenyn och Elite Park Avenue. På kvällen var vi på Lilla London och åt god mat. Tanken var att lillsorken skulle sova i bärsjalen nu med men var överraskande pigg! Tillslut så nöjde han sig därinne och låg och småslumrade lite.

Frank har ju gjort hotellpremiär, ELITEpremiär till och med! Det gick suveränt (bortsett från bajskatastrofen i sängen..😝)

Igår gick vi lite på stan, åt lunch på Jensens och INNAN det så åt jag något av det mest fantastiska jag någonsin ätit!
En donut med mjukglass!!

Hemfärden gick lika elegant som ditfärden. Han kikade på Bamse och somnade sen i Gränna och sov samma sträcka hem. Jag hade utrustat baksätet med solskydd och leksaker 👍🏼

Påvägen hem stannade vi och åt tacos hemma hos mamma och hämtade storebror som hade fått hänga där! Det hade gått jättebra (trots att han fick sova på golvet istället för i sängen ☺️)

Här började Franks humör dock att försämras avsevärt och bär vi kom hem skrek han helt otröstligt för första gången på länge. Vet inte om det är för att jag har börjat äta mjölkprotein igen eller om han bara var trött. Han somnade iallafall tillslut på pappa. Idag verkar han vara sitt vanliga glada jag.

Idag ska vi bara ta det lugnt och ta en lååång middagslur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0