Ingen fara på taket!

När det kommer till kläder och inredning så har jag en tumregel: snygghet går före funktion. Alltid. Min sambo delar inte alltid denna åsikt med mig utan tycker att saker och ting ska vara smidigt. Han tycker att sådant man använder ofta ska ligga framme och är inte helt nöjd med att jag gömmer allt från tv-kontroller, diskborstar och mobilladdare. (Kan även vara så att jag hänger undan ytterkläder som inte passar in färgmässigt.. Japp, nu var det sagt.) 
 
Det här gäller ju som sagt även klädseln. Även om jag är klok nog att välja gympaskor om vi ska ut i skogen så vill jag ju hemskt gärna, så ofta det är möjligt, ha snygga skor. Och då även på jobbet såklart, där jag är fast besluten om att endast pumps går att bära till kostym. 
Ikväll när jag kom till jobbet stötte jag dock på en liten utmaning när jag blev tvungen att klättra ut på taket för att nå ett fläktrum. 
Upp för den här stegen och över kanten skulle jag, iförd dessa : 

Jag vet inte riktigt vad jag var mest nervös över att jag:
1. Skulle ramla och dö
2. Bryta av klacken på mina absoluta favoritskor som precis har blivit perfekt ingångna
3. Bli attackerad av en duva. 

Inget av ovanstående hände och jag har nu påvisat för mina kollegor att 10 cm stilettklackar är ett par utmärkta arbetsskor. 

5 timmar kvar av arbetsveckan sen är det ledigt igen. Det är frisörbesök, utbildning, tjejkväll och studentfirande på agendan så full fart med andra ord! 

Kanske kan man hoppas på lite sol också så jag kan ligga i trädgården och läsa min nya bok  😎

Hej sålänge! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0