Satans älg

Det var mina tankar imorse! 
Jag kom för en gång skull iväg från jobbet lite tidigare och skulle därför hinna med 07.12-tåget hem, vilket är skönt eftersom det inte är så fullpackat som 07.30-tåget. 
När jag kommer ner till stationen så är det ersatt med buss och jag stod och väntade på den men det kom ingen buss.. Och inget tåg heller. 08.28, 1 timme och tjugo minuter sent, glider tåget in och jag fick äntligen åka hem och sova. Jag tyckte lite synd om mig själv när jag stod där, kissnödig och supetrött (nej, jag går fortfarande inte på allmänna toaletter) men jag antar att det var ännu mer synd om älgen.. 

Nu har höstjackorna åkt fram, det är ju satans kallt att både åka till jobbet på kvällen och hem på morgonen. 
Idag blev det den gråa kappan från H&M med min 6 år gamla favorithalsduk från Indien. 


Nu är det dags att jobba. Hoppas inga mer älgar är ute och springer på rälsen inatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0