Vita, sega chokladkakor

Min lilla bulldog övertogs av några morgonpigga demoner imorse och tyckte att vi skulle gå upp 7.30! På tok för tidigt tyckte matte men vi hoppade upp och gick ut. När vi kom in igen så ville inte Clint sova mer... Inte förens husse kom hem vid åtta och gick och la sig med honom, då gick det minsann bra! Och nu ligger jag plötsligt ensam vaken? 

Bakade vita chokladkakor igårkväll. 
Jag är inte så förtjust i vit choklad men det var vad som fanns hemma. Nästa gång ska jag baka dom med nonstop eller Marianne-karameller och byta ut en del av sockret mot ljus muscovadosocker. Den här degen är den godaste som finns! Dessutom kan man frysa in den och ta fram och grädda några kakor när man vill. Nybakade kakor på en kvart är inte så tokigt! 

Recept: 

Ugn 175 grader

Smält 150 gram smör 

Vispa 3 dl socker, 1tsk vaniljsocker, 2 msk sirap, 1ägg och 1 äggula. 
Häll i smöret. 
Blanda i 4 dl mjöl, 2/3 tsk bikarbonat, och en nypa salt. 
Hacka 150 gram choklad och blanda i. 

Grädda i 10 minuter, i nedre delen av ugnen. 
Voilà! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0