Mattes hjärta

Clintan och min lugna start på dagen förvandlades till en rivstart. Efter morgonpromenaden kommer vi in och jag ställer fram Clintans frukost men han bryr sig inte. Han gick in till vardagsrummet och skakade på huvudet och gnuggade sig mot mattan. Då tittar jag på honom och ser att han är svullen vid ögonen. Efter det tog det bara ett par minuter innan min lilla fralla hade förvandlats till en shar pei! Hans läppar var tre gånger så stora som dom brukar vara och ögonen var helt igensvullna. Jag hade lätt panik och ringde hem Victor från gymmet och sen 
åkte vi raka vägen till Valla djurklinik. 
Vänster bild är normala Clintan och höger bild är dagens Clintan. 


Inne på valla fick han kortisonspruta och sen började de sakta men säkert lugna ner sig och det gjorde även mattes puls. 
Först nu klockan 18 börjar han se ut som vanligt. Det otäckaste är att vi inte har en aning om vad han reagerar på. Det har hänt en gång tidigare, den 10 maj förra året, nästan på dagen ett år sedan.

Våran fina pärla, nu sover han som en stock och kommer nog fortsätta med det tills imorgon. 



Kommentarer
Postat av: Mia

Men usch stackars Clint! Tur att de går över fort i alla fall men läskigt att ni inte vet vad som framkallar de :S

2014-05-05 @ 11:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0