En tankspridd matte och en talande hund

En vecka i månaden så kör våra jobbscheman ihop sig lite och Clintan måste därför sova med mig under dagen/del av dagen. Det här vore inga som helst problem om det inte vore för att jag väcker Clint hela tiden. Den här veckan har han sovit med mig tre dagar och jag har gått i sömnen 5 gånger. 

Imorse när jag kom hem så hoppade vi i säng, jag och Clint. Klockan 10.40 så studsar jag upp och klär på mig. Drar upp Clint och tar med honom ut i hallen och börjar pilla på hans klor/tår. Jag är nämligen helt övertygad om att Clint har väckt mig och sagt att han har ont i tån. Jag funderar sen på vad jag kan göra, har vi några smärtstillande tabletter kvar hemma? Jag går på toan och när jag sitter där så slår det mig plötsligt att Clint omöjligt kan ha väckt mig för att berätta att han har ont i tån. Han kan ju inte prata.. Jag har gått i sömnen IGEN. Tar Clint under armen och ber om ursäkt för att jag drog upp honom (som sagt för den femte gången den här veckan) och så småningom somnar vi om. 

Han är verkligen världens snällaste hund, som troligtvis är jäkligt trött på sin matte! 

Nog om det! Nu är det dags att åka och jobba! Leopardkjolen har åkt på för att pigga upp, jag är sjukt trött idag. Med tanke på gårdagens natt som innehåll fruktansvärt mycket fulla människor så kan omöjligt den här natten bli värre :) Bring it on! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0