Veckan rullar på

Nån rackarns förkylning har kommit på besök. Lite feber och ruskigt ont i halsen. 
Jag kurerar med det bästa, vicks blå i honungsvatten, mammas huskur. Det känns bättre för stunden i alla fall. Det smakar i alla fall betydligt bättre än av Victors huskur skulle ha gjort. Han undrade om jag ville ha ett glas mjölk med vitlök i, som skulle få stå och "dra till sig lite". Jag tackade nej. 


Innan jag började jobba idag var vi på Riva några kollegor på lite provätning av menyn som BK/Harrys/ Riva hade bjudit in stans hotellreceptionister till. 

Kantarellsoppa, toast Skagen, bruschetta, hamburgare, oxkind och en fiskrätt. Jag provade allt utom fisken och det var väldigt gott. 

Nu har jag precis fixat vår kaffemaskin vi har i lobbyn. När jag sätter min händiga sida så händer det grejer ;) 

Drygt 3 timmar kvar till sängen, ett par panodil till så kör vi sista racet! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0