Livet blir så mycket bättre med fint porslin!

Nästan en vecka utan inlägg, fröken Nilsson har legat på latsidan! Eller det är nog tvärtom, förra veckan sprang förbi och den här veckan känns som att den inte riktigt har börjat än men nu är det ju redan torsdagsmorgon!

Mamsen ringde igår,

Mamma: -neee, jag ville inget..

jag: - okej?

mamma: - men du har ju inte bloggat på sålänge så jag måste ju kolla så att ni mår bra!

Bäst att lyda mamma, så här kommer en uppdatering!

Jag har gått och blivit kär igen. I ett porslin. Våra kökskåp är sen länge fulla men jag älskar porslin och tekoppar speciellt! Det är ju en viss känsla att dricka te ur en kopp på fat med silversked och hälla upp det ur en fin kanna. Så här är nyaste kärleken från lyckligahem.se

 
 
 
I helgen så avlöste kräftskivorna varandra och i lördags var vi ett gäng ute i Hackeryd på loge-kräftis!
 Bilderna är få och dåliga, bilden på min och Korre hade ju varit på om inte Winell hade gjort kaninöron i bakgrunden. Sammanfattningen för kvällen var trevligt sällskap, dans, sång, mer sång, vin och mangosprit. En trevlig kväll med andra ord :)
Vi trillade in över tröskeln klockan 03.00 och vi konstaterade dagen efter att det blir tyngre och tyngre att komma hem så sent för varje år som går!
 

 

En annan uppdatering som jag kan ge er är att mina utslag i ansiktet är tillbaka. Än sålänge så kliar det bara fruktansvärt, och jag är knallrött och knottrig som tonåring attakerad av akne!

Victor säger dock att det inte syns men den har jag hört förr!

Sist såg jag ut såhär, mitt ansikte var så svullet att det var svårt att öppna ena ögat och då sa han: "Det är bara du som tänker på det, det syns knappt"

Som ni ser så är han inte helt pålitlig den där sambo men det kändes ju bättre för stunden i alla fall! <3

Just nu känns det som att det under dagen kan gå åt två håll, antingen så börjar dom försvinna eller så svullnar jag upp likt ett geléhallon igen. Jag hejar på det förstnämnda.

Nu har jag 1 timme kvar av min jobbnatt och sen ska jag åka hem, säga hejdå till min sambo som jag troligtvis möter i dörren och sen ska jag sova! Victor ska på kick-off med jobbet idag. Han skulle vara åter imorgonförmiddag men det får vi väl se, det brukar gå vilt till när de är i farten!

Godmorgon till er, god natt till Fia!

 

 

 

Trackback
RSS 2.0