Plötsligt händer det..

Några dagar..en vecka.. en månad! Jag övervägde ett tag att låta hejahallon gå i graven men det är ju faktiskt så att det är otroligt roligt att gå tillbaka och själv läsa vad jag styrt med. Jag kommer därför vara väldigt sur på mig själv om ett år eller två när det inte finns ett enda inlägg mellan den 13 oktober och den 19 november 2013.

Det här har ju faktiskt hänt två gånger tidigare under dom här fem åren. Juli 2009 och juli 2011 ekar tomt...

Varför börjar jag just idag då? Det är en viss mamma som gärna har velat att jag ska börja blogga igen och idag, den 19 november, är det ju faktiskt mammas namnsdag! Och mormors! Och min! Elisabet minsann!

Så mamma, grattis på namnsdagen, jag lovar att jag ska skärpa till mig på bloggfronten.

Två Elisabetor

Jag har tillbringat helgen i Göteborg tillsammans med farmor, fastrar och kusiner. Lilla farmor fyllde 80 år i somras och fick en resa tillsammans med oss tjej-barn och barnbarn. Jul på Liseberg, middag på resturang och en heldag med shopping stod på programmet och så givetvis boende på Radisson Blu! Mitt älskade Radisson som jag saknar!

Här kommer lite bilder från helgen:

Vi bodde på Radisson Blu Skandinavia, Väldigt fint hotell. En rutinerad bloggare hade kommit ihåg att ta en bild på insidan av hotellet men jag har "lagt av mig" lite här nu under den här månaden. ;)

Liseberg var upplyst och mysigt, vädret däremot var inte särskilt mysigt. Regn och snålblåst!

 
Påväg tillbaka till hotellet så åkte vi taxi, eftersom vi var tio personer fick några åka i en "storbil" vilket närmare bestämt var en kombi med två säten i bagaget. Där tryckte vi in Korre och Lovisa men dom var glada ändå!
 
Vi åt på en Italiensk restaruang som hete Bellini. Maten var supergod! Jag åt pasta med skaldjur och jag måste försöka lära mig att laga musslor själv, det är ju underbart gott!
 

I söndagskväll när jag kom hem stod en fin man och väntade på stationen, han hade varit och köpt min favoritmeny på BK och en hel påse banana skids som är månadens cravings. Han är så fin den däringen!

En annan sak som har hänt är att jag äntligen har köpt nya glasögon. Jag trodde inte att jag hade fastnat på någon bild med glasögonen än men så hittade jag den här på mobilen. Den skickades till Victor för att han skulle uttala sig om jackan på bilden.
Den godkändes och inhandlades och jag är sjukt nöjd över min nya vinterjacka (och mina nya glasögon)
Jackan är från Zara och glasögonen från Gant.
 
Det har ju hänt en hel del under den här månaden, faktiskt! Mina fina vänner My och Stefan har gått och blivit världens bästa föräldrar! Lille Sam har äntligen kommit ut och charmat oss allihop! Om knappt två veckor så får jag träffa lillkillen igen för då kommer han, hans föräldrar och en hel drös med annat löst folk på middag hemma hos oss ;) Men mer om det sen!
 
Och jag har äntligen fått till en tjejkväll med Helena och Pia! Och det ska bli så otroligt kul! Den 29 november smäller det!
 
Jaha, det var en början! Det kommer en fortsättning, jag lovar.. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen nya inlägg, som jag väntat med spänning! :D

2013-11-20 @ 17:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0