Fias gröttips!

Jag och frukost har en slags hat-kärleks relation till varandra.
Långfrukost på en ledig dag med scones, ägg, färskpressad juice och hela kittet är ju underbart!
Att gå direkt från sängen ut till köket och börja gaffla i sig massa mat bara för att man måste är ju hemskt.
"Frukosten är dagens viktigaste mål" har en mycket klok kvinna sagt till mig vid frukostbordet i 18 års tid :) Och mamma har väl rätt, som vanligt!
 
För att komma till saken så kan jag stoltsera med att jag nu mer äter gröt på morgonen! (ja, eller på eftermiddagen, under mina jobbveckor..frukost är väl när man går upp, oavsett tidpunkt!)
Men jag äter ju inte vilken gröt som helst, utan Fias supergröt!
 
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mitt egenkomponderade recept om det finns någon mer själ där ute som skulle behöva bättre på sina frukostvanor!
(Den här gröten är nästan lika god som barnyogurt med kalaspuffar!)
 
Blanda följande i en kastrull:
 
1 skalat äpple, skuret i tärningar
1/2 dl fruktmüsli, gärna med mycket frukt i. Jag köper min på Lidl!
5-6 grovhackade sötmandlar
1 tsk honung
1 dl vatten
strö över lite kanel
 
Låt koka i 3 minuter och servera med mjölk!
 
 
 
 
 
Nu ska jag återgå till mitt jobb och om 5 timmar så går jag på en veckas ledighet! Inte så dumt!
Jag tänkte börja ledigheten i vanlig ordning med tvättstuga, städa lägenheten och bädda rent i sängen. Är det måndag så är det! :D
 
Tjillevippen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0