Citronsyra (E330)

Mysteriet till mina hemska, fruktansvärt fula och kliande utslag i ansiktet kanske är löst. Det jag från början trodde var allergi mot starka färgämnen är nog (tyvärr) allergi mot citronsyra. Man kan ju tro att citronsyra är gjord på citroner men den är kemiskt framtagen genom svartmögel. Ingen blir gladare än jag om det skulle visa sig att det faktiskt är citronsyra som jag inte kan äta för då vet jag i alla fall VAD jag ska undvika. Dom tråkiga nyheterna är ju att det finns i massor av livsmedel. Här är ett litet axplock av sånt jag ÄLSKAR som innheåller citronsyra:
 
 
 
 
 
 
 
Det här är ju sånt som jag äter mycket av, sen finns det ju citronsyra massor med andra livsmedel också som t.ex. marmelad, margarin, skagenröra m.m.
 
Victor och jag var och handlade idag och lusläste på allt som stoppades i korgen. Jag vill inte vakna upp EN ENDA morgon till med dessa jäkla utslag.
 
 
Det är ingen höjdare att stå i receptionen och se ut som ett svullet geléhallon!
 
 

Kommentarer
Postat av: Irene Hultqvist

Gå med på vår FB sida, "Fri från allergi genom att undvika E330", sök vänförfrågan!

2013-04-28 @ 16:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0