Mattes lille guldklimp!

Lille Clinton har ont i ett ben/tass. Vi ringde vetrinären igår men de tyckte att vi skulle avvakta nån dag och komma in om det inte blev bättre eller värre. Idag går han lite bättre men han haltar fortfarande. Min lille snutt! Jag tycker så synd om honom och man känner sig så hjälplös. Men han är i alla fall lika glad och mysig som vanligt och äter fortfarande som ett matvrak!
Vi tog lite sovmorgon imorse med när Husse hade gått till jobbet. Det är så skönt att den där lille parveln kan sova typ tio timmar i sträck! Det passar oss utmärkt! :D


Gårdagen blev inte riktigt som planerad. Jag hade ju glömt att jag hade lovat mamma att följa med på diverse ärenden i linköping, bland annat att fixa ett pass. Varken hon eller Victor har ett pass så jag drog med honom också, så nu har vi styrt upp lite! Vilka familjemedlemmar jag har som inte har några pass!


När passen var gjorda så åkte vi till Tornby och shoppade och lunchade. När vi kom hem så gick Victor till gymmet och jag skulle städa. Jag somande visst på soffan istället! Så när Virre kom hem så var det en nyvaken, lättirriterad Fia som låg i soffan (ja, förlåt för mitt morgonhumör, men det är en del av paketet!)

Jag kravlade mig i alla fall ur soffan, mumlade några ord och åkte och handlade. När jag kommer hem så har världens finaste man städat hela lägenhet med orden "ja, jag tänkte att du behövdes muntras upp lite" Underbar är du!

Sen bakade jag kanelbullar och efter det så myste vi ner oss i soffan med en krigsfilm och ett fruktfat. Bättre liv än det med dig går inte få!

Tänkte ladda upp ett recept på superenkla och väldigt goda frallor men jag har det på mobilen så att det kommer senare sen!


Försöker planera min semester men just nu är den stora frågan om jag vill ha semseter i sommar eller om jag vill spara den och resa upp den istället? Det är ju ångestladdat att lägga in 3-4 veckor semester i Sverige med tanke på att det troligtvis kommer att regna 70 % av tiden.
Tåls att tänkas på det här..



Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0