Denna ständiga klädjakt!

På lördag ska vi på 25-års fest vilket ska blir jättekul! En barndomskompis + två andra killar har slagit på stort och dom beräknar att ca 100 personer kommer! Kul!
Men med detta kommer ju givetvis ett stort problem, vad ska jag ha på mig? Vädret säger faktiskt 17-19 grader och sol på kvällen vilket vi givetvis inte kan räkna med men det är ju nästan så man ska satsa på klänning?
Det får nog bli en tur på stan imorgon och se om jag kan hitta någon fin klänning. Alternativet är ett par vita jeans och min nya korallfärgade topp men nu råkar jag veta att det kommer bli utomhuslekar och då ligger ju vita byxor risigt till.
Här är en bild från förra sommaren när samma kompis hade midsommarfest!
Ni ser ju vilken inlevelse jag har i dessa lekar! Vita byxor vore nog ett misstag!
(För er som inte ser så är jag den blåa fläcken som glidtacklar mannen i rutig skjorta.)



Problem nummer två: Skor.
Jag vill ju gärna ha ett par höga skor eftersom man helt enkelt känner sig snyggare i det men eftersom underlaget är gräs och singel så är detta kanske en mycket dålig idé.

Den här klänningen tycker jag var lite fin. Den skulle ju funka fint med mina mörkblå eller gråa converse. Frågan är om den är lite för putti-nutti för mig? Men med en skinjacka över till kvällen kanske?
Den på högra bilden är ljusrosa men den gråa är nog mer Fia i sådana fall.

454:-(ord. 649:-) kan det va värt kanske?
Leverans 1-2 dagar så då hinner den ju förhoppningsvid fram om jag beställer den imorgon förmiddag.

Jag får nog sova på saken. Frågan är vart jag ska sova? Jobbar morgonpass imorgon och hade tänkt stanna på jobbet i natt men som alltid så saknar jag ju min man och tänker att " skit samma om jag får gå upp en timme tidigare". Jättebra idé tills klockan väl ringer 05.20. Då är det en dålig idé.

Men sömnmässigt tror jag att jag ändå tjänar på att sova hemma eftersom jag sover så mycket bättre där!
Vi skiter i vart du sover Fia.
Ja jag vet, nu slutar jag skriva!

God natt!

(Måste komma ihåg och beställa klipptid! Skatbo är en underdrift för tillfället)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0