Don't bother

Hunden är redan såld, här går det snabbt i svängarna.


Jag blir alltid lika förbryllad när folk säger saker (eller för all del skriver dom på facebook som vi gör nu förtiden) som till exempel "det ska bli så skönt att börja jobba igen efter julen så att man kommer in i rutinerna igen"

Jag kan absolut köpa att man gillar sitt jobb och tycker att det är roligt att gå dit. Vad jag däremot absolut inte förstår är varför folk vill "komma in i rutinerna"? Det kan väl vara det absolut tråkigaste som finns? När alla dagar ser likadana ut? När allt man gör går på rutin? Mitt skräckord är definitivt VARDAG. Jag hatar det! Det är som sagt inte för att jag ogillar mitt jobb men arbetsdagarna behöver väl inte vara tråkiga för det?

Jag älskar att gå ut och äta på resturang en vanlig onsdagkväll och det kommer jag alltid att göra!
Det här är en av anledningarna till att jag älskar att jobba helg. Min chef tyckte ju inte jag var klok när hon frågade om jag ville sluta jobba helg och jag svarar " absolut inte". Men så har jag heller ingen söndagsångest idag som resten av facebookvärlden verkar ha! Jag är nämligen ledig imorgon :)






Kommentarer
Postat av: Mia

Det var ju synd men det finns fler bra hundar där ute.

Kolla in http://www.hundstallet.se/ så kanske ni kan rädda någon :)

2012-01-12 @ 09:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0