En helt vanlig (jobb)lördag

Det är visst lördagkväll.. Enda anledningen till att jag vet att det är det är att hotellet är fullt med barnfamiljer som inte finns där annars..

Även om det är jobbhelg så tycker jag nog att jag har en helt godkänd sådan :)

Igårkväll jobbade jag till halv elva och sov sedan på hotellet eftersom jag började sju imorse igen.. Det går bra att sova där förutom jag jag kan yra runt lite i rummet på natten och så hatar jag ( japp, jag HATAR!!!!) den förbannade sopmaskinen som gör rent torget kvart i sex en lördagmorgon!! Irriterande eftersom jag själv blir väckt en halvtimme innan jag ska gå upp men ännu mer irriterande att stå och be om ursäkt till alla gäster som vaknar kvart i sex på sin lediga lördag.

Idag har jag haft en jättebra dag på jobbet och efter det fick jag mysa med Micco och ta en fika! Längtar lite tills på lördag när vi ska festa loss ihop! (fruktar lite inför festen också.. Jag tror bara farbror jäger kan hjälpa mig på lördag!)

När jag kom hem la jag mig i badkaret med Niceville och sen hamnade jag framför tvn. Klockan nio var jag så trött att jag somnade i soffan hela tiden så jag gick och la mig i sängen och struntade i det faktum att det är lördagkväll. Dock så ringde min älskade man nyss och pratade lite med mig. Precis när vi lägger på hör jag hur larmet gick och jag ställde mig i fönstret och såg den röda lampan blinka borta på stationen. Det är roligt att vi bor så nära brandstationen, det känns som att jag är med honom lite när jag står här i fönstret och tittar när dom flyger förbi med blåljus!

Så nu är jag både för uppspelt och nervös för att somna om så det får nog bli lite tvtittande en stund. Jag vet att det är Victor som kör brandbilen ikväll, hoppas det inte är så halt ute :/

En kopp te och lite sex and the city, så kanske John Blund kommer tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0