Salta sillar

Sent i söndagskväll så bestämde jag mig för att vecka 41 skulle vara en hälsosam vecka. Det vill säga inget godis, bara bra mat och långa promenader.

I måndags ångrade jag mig bittert och tyckte att alla alkolister och rökare kunde slänga sig i väggen! Socker bara MÅSTE vara det mest beroendeframkallande som finns.

Klockan 23.00 i måndags lämnade jag jobbet med en fruktansvärd huvudvärk och tänkte jag tyst för mig själv att det kanske inte är så nyttigt att äta godis, kakor eller bullar varje dag. Jag äter ju faktiskt inga mängder men det lyckas ju alltid slinka ner något :P

Tisdagkvällen gick bättre men då åt jag några bitar 70 % choklad (men det är helt tillåtet enligt min hälsochef).

Jag måste ändå säga att jag känner mig en smula stolt. Jag hade ju i och för sig aldrig klarat det om inte Victor hade vaktat mig med sina hökögon. Eftersom jag helt saknar självdisiplin så hade jag klättrat upp och hämtat pingvinstängerna som ligger gömda på köksskåpen för länge sen :) Han är helt grym som står ut med veckans humörsvängningar! Tack och puss!

I helgen får vi se vart det här slutar. Antingen så är jag pigg och glad och har insett att det faktiskt går att leva utan en sockerchock varje dag eller så går jag tillbaka till mitt älskade, sockrade liv!
 

I miss you guys.. see you on Saturday!


Kommentarer
Postat av: Micco

Vad händer? Tror du behöver umgås mer med din sockerätande Särbo. Sötsaker kan aldrig vara fel:). Ju mer dessto bättre trodde ja vårat måtto var? ;)

2011-10-13 @ 09:43:42
URL: http://mikaelabirgittafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0