FilosofiFia

Det är en oerhört stillsam lördagkväll på jobbet och det är jag oerhört tacksam över. Om cirka två timmar är den här jobbhelgen avklard. Morgondagen kommer dock inte vara lika stillsam men det är nog också tur, för tiden går så mycket snabbare då.
Jag hinner heller inte tänka på så mycket när det är fullt upp. En lugn lördagkväll hinner man tänka massor! Det är inte bra, man ska inte tänka för mycket..


Min lördag har varit mycket trevlig :) Trevligt uppvaknande följt av fotbollstittande i Lagmanshallen (var det där vi var?)

Som tur var så skulle min fina kusin också kolla på fotboll. Män tror att själva underhållningen är att kolla på fotbollsmatchen, men hela poängen är ju att prata om spelarna, domarna och allt som händer runt om. Detta förstår i alla fall Korre. 

 Innan jobbet hann även Victor, Erkan och jag med lite lunch på Gusto.


Jag bävar för att komma hem ikväll! Lägenheten ser ut som den utsats av rån, krig och en jordbävning. :/ .

Imorgon är det jobb och efter åtta timmars slit (förmodligen) ska jag och mina kollegor till Bishops Arms och proväta menyn. Nice sunday.


Victor och jag var på Lindholms i torsdags för att inhandla en födelsedagspresent till Emma. När vi gick runt och kollade på möblerna så sprang vi på ett stort vitt bord. Vi blev lite kära och köpte det :) Jag blev även lite extra kär i Virre för att han tyckte om bordet. Och för att han ville köpa det med mig. Så nu är vi "med bord" phuu, känns stort det här! ;)
Bordet ska hämtas nästa vecka och då blir det bild!


Längtar liiite tills på måndag faktiskt, när jobbhelgen är över. Sover solo tre nätter på raken nu och det är ju inte lika tilltalande som att sova solo noll nätter på raken.  Men! Nu ska vi se om vi inte kan se något positivt i det här! Hmm.. Jag får säkert vara med om något spännande inatt. Jag kanske till exempel vaknar upp och inser att jag har städat hela lägenheten i sömnen. Det vore sweeeet! Dessutom kommer det vara ännu mysigare att få slänga sig på Virre på måndagkväll när det är måndagsmys! (till alla er svenssonmänniskor med 7-16 jobb kan jag översätta: fredagsmys!)


Six down, two to go!!



(Funderar även på att vara lite modig imorgon men känner jag mig själv så drar jag mig nog ur det hela, av bekvämlighetsskäl. Ungefär när man är på Liseberg och alla ska åka Uppskjutet. Varför ge sig in i obehaliga situationer om man inte behöver liksom!)











Kommentarer
Postat av: Korre

Gå dit!!

2011-11-26 @ 23:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0