Datorlös konferensvärdinna

Andra veckan som konferensvärdinna. Jag som bara har jobbat som receptionist innan tycker att det är aningen knöligt. Sladdar, stolar, mackor... jadijadijadi. Fördelen är att man springer runt hela dagarna och behöver inte ha dåligt samvete om man sen spenderar resten av kvällen framför tvn.
Detta aktiva liv med massa möblerande (klockan fem på morgonen!) har restulterar i en hel del ganska osmickrande blåmärken på diverse ställen. Råkade ju givetvis välta en trave muggar i en fullsatt frukostmatsal som resulterade i ett himla brak, ett mindre blodbad (eftersom jag givetivs tog sönder en mugg och skar mig på den) och ett 50-tal par stirrande ögon som undrade om jag verkligen var lämplig för detta tidiga morgonjobb som innefattade saker som kan gå sönder. (Svaret på frågan är givetvis nej. Jag kan vara Sveriges klumpigaste person.)

Förhoppningsvis är den riktiga värdinnan tillbaka nästa vecka...

Annars tycker jag att livet är allmänt trevligt och jag umgås med mina trevliga kompisar, min trevliga familj och min underbara karl.


I helgen lyckades jag pricka av att träffa de flesta nära och kära. Micco och Robban på fredagen under en spontan kväll på Pitcher's. Under lördagen träffade jag Mamsen, Anna och Korre när vi var på julmarknad i Mjölby. På lördagkvällen var det födelsedagsfirandes hos Mysan och fick då träffa Mia och Linda också. (Dessutom var alla karlarna med, dessvärre tror jag inte någon av dem ställde upp på denna trevliga parmiddag utan lite övertalning :P ) Mysfarmor också!  Korre och jag klämde ju även in en fikapaus hos mysfarmor på eftermiddagen.


Veckan består av sex härliga dagar jobb. På torsdag är jag dock ledig och då blir det sovmorgon (alternativt tvättstuga beroende på humöret..) efter det blir det shopping och födelsedagsfirande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0