Framtidplaner

Det slog mig förut att jag kanske skulle ha blivit forskare? Tänk vilken bra värld det skulle kunna bli om jag forskade fram massa bra grejer! Å andra sidan kanske det inte är för sent? Jag är ju trots allt bara 23 men jag vill gärna tro att hela mitt liv redan utstakat och klart. Det är väl i och för sig så långt ifrån sanningen som man kan komma :P

Va tror ni då? Fia Nilsson, forskare. :D Jag tycker det klingar bra! Stora skyddsglasögon och vit rock ska jag ha med. På ryggen på rocken ska det vara en stor jäkla uggla med så att alla vet att det är min labbrock. Sen ska jag ha såna där bekväma, fotriktiga, fula skor eftersom jag är forskare och vet vad som händer med dom stackars fötterna om man går runt i obekväma, icke fotriktiga men ack så snygga skor!

27 år, då är det dags att börja forska. Tills dess får jag väl nöja mig med att ha världens bästa jobb. Även om jag inte botar sjuka så checkar jag in jäkligt bra!

Undra om man har tid med en hund när man är forskare? Mia, va tror du?

Drygt en timme kvar av jobbhelgen. Då vankas det Zumba med särbo och ikväll har jag blivit lovad mat av en mycket trevlig person :) Det uppskattas!

Impulsshoppade lite igår kväll.. för jag antar att det kallas inpulsshopping när man egentligen ska sova men ska bara kolla tvtablån på datorn innan. Det hela resulterade i att det snart dimper ner två härliga stickade tröjor i brevlådan! (Ja, jag vet att jag har brevinkast och då tvingas knalla bort till priso för att hämta grejerna men för en sekund där så drömde jag mig bort hur det var att bo i Boxholm där allt hamnade i den svarta lådan utanför dörren. Det var tider det!)

Maggio är bokat mina vänner!!! (Nu ska jag bara få ledigt också.. oops..)

Vilken höst det kommer bli! Wiii! Snart åker alla löv med, härliga tider! Tänk om det kunde vara höst hela året runt! (Oj, vad ni sitter och svär över mig nu :P Jag ÄLSKAR hösten! Men för att vara er lite mer till lags så kan vi väl dra slutsatsen att alla årstider har sin charm?)


Fina slutord! Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Mia

va ska du forska för något då?

Klart du kan ha hund, om du inte kan ha med den på jobbet eller har möjlighet att rasta den på lunchen finns de alltid hunddagis :)

Härligt att biljetten är bokad till veronica, kommer brandmannen med?

2011-08-29 @ 13:03:30
Postat av: Fia

Jag hade tänkt forska fram något schysst piller som gör att man kan stanna vid 26 års ålder eller något i den stilen ;)

Startar du ett hunddagis då?



Brandmannen måste jobba :(

2011-08-29 @ 21:42:28
Postat av: Mia

Ja de pillret skulle jag köpa direkt kan jag lova så starta med forskning :)

Självklart, va gör man inte liksom ;)

Typiskt men de blir kul ändå :)

2011-08-30 @ 12:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0