Hemma och med internet!

Eller ja, hemma är en tolkningfråga, jag är i Boxholm. Men jag har internet + en fungerande dator, en riktigt trevlig kombination. Jag sitter med näsan i böckerna och önskar att jag vore någon annan. Någon som inte behöver tillbringa hela helgen med att skriva en uppsats om "destinationer och mobilitet" för det är riktigt trist.
Något annat som är trist är vädret. Solen sken så underbart igår men nu ska det regna resten av helgen...jippi.

Har för tillfället tagit en välförtjänt paus då jag faktiskt var uppe redan vid åtta och började plugga. Sitter just nu och väntar på att min kära mor ska komma hem med en liter mjölk så jag kan göra lite american panncakes för det lär behövas om jag ska ta mig igenom den här dagen. Pannkakorna ska avnjutas till två avsnitt av Hem till gården. Hem till gården är vad jag kallar vardagslyx!
Finns det möjligtvis någon mer själ där ute i Sverige som uppskattar och älskar denna serie?

Förhoppningsvis kommer Mia hem till Boxholm i helgen så vi kan ta en promenad och bara prata skit. Vi får väl dock ta med oss ett paraply. Vi hade även en idé om att gå på bio här hemma men den enda filmen som gick på hela helgen var "Flickan som lekte med elden" så den idén kan vi ju glömma. (kollade även med våran härliga grannkommun Mjölby vad dom hade att erbjuda men utbudet där var ungefär lika illa.)
Allt kan inte vara bra i Boxholm och nu tänker ni vad är bra i Boxholm då? På den frågan har jag tyvärr inget svar.

Dags för pannkakor och sen är det dags för helvetesuppsatsen igen.. Kul!

/Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0