Lathet straffar sig

Ibland blir dagarna inte riktigt som planerat.

 Vaknade med migrän och fick börja dagen med ett besök på apoteket. Som tur var så började jag skolan vid ett idag, så jag kunde sova bort det mesta innan det var dags att kliva ut i solskenet (här har solen inte visat sig på hur jäkla länge som helst men när Fia har migrän och bara vill ligga gömnd under ett täcke, då är den minsann framme!)

När Helena och jag kommer till skolan visar det sig att vår enda lektion för dagen, ekonomi, är inställd. Så kvart i två är vi påväg hem igen.

Tar då istället tåget hem till mor och fikar med henne, mormor och morfar med nybakade lussebullar och kakor :)

När jag sedan tar tåget hem är jag fullpackad och vill inte gå en meter i onödan. Latheten i mig kommer fram och jag bestämmer mig för att ta bussen hem. Dem flesta bussarna går ju till trädgårdstorget men det finns ju några undantag.. jag hamnade på ett undantag. Nr 16 går tydligen inte till trädgårdstorget utan åker mot tannefors. Livet bli plötsligt otroligt jobbigt. Hoppar av vid första hållplatsen, vid stångebrogrillen, och sen var det bara att börja traska hemåt.

Traskar in på hemköp med all packning och dagen till ära så är det så sjukt mycket folk att jag fick köa i evigheter.

Kommer hem och sover tre timmar i soffan.

Jag frågar mig själv: Förutom mammas lussebullar, vad har gått rätt idag?

Förhoppningsvis blir morgondagen aningen bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0